Highly Cited Researchers 2025
Avel·lí Corma, Juan Bisquert i Luis Guanter, l'elit científica internacional amb segell de la Universitat Politècnica de València
[ 19/12/2025 ]
Tres investigadors lligats a la Universitat Politècnica de València, Avel·lí Corma, Juan Bisquert i Luis Guanter, es mantenen un any més entre els científics més influents del planeta. Així ho confirma la Highly Cited Researchers (HCR) List 2025, que distingeix els investigadors més citats a tot el món.
Avel·lí Corma i Juan Bisquert, reconeguts en la categoria Chemistry i Cross-Field, respectivament, duen a terme la seua labor investigadora en l’Institut de Tecnologia Química (ITQ, UPV-CSIC); Luis Guanter, inclòs en la categoria de Geosciences, ho fa en l’Institut d’Enginyeria de l’Aigua i Medi Ambient (IEAMA) de la UPV.
En la present edició, els analistes de l’Institute for Scientific Information (ISI) de Clarivate han distingit 6.868 investigadors i investigadores, procedents de més de 1.300 institucions de seixanta països i regions. El procés de selecció combina mètriques quantitatives i anàlisi qualitativa a partir de les dades de la Web of Science Core Collection, amb l’objectiu d’identificar qui ha aconseguit un impacte real i global en la seua disciplina.
Mapa mundial desigual
Segons Clarivate, el 74,6 % dels reconeixements se situa en només cinc països i regions, fet que “posa de manifest una notable concentració del talent investigador de més impacte a escala global”.
Els Estats Units torna a liderar la classificació, mentre que la Xina continental i el Regne Unit mantenen les posicions segona i tercera, respectivament.
Impulsar Espanya al primer nivell
En demanar als científics guardonats com es pot elevar la ciència espanyola a l’avantguarda mundial, les respostes són les següents:
Avel·lí Corma
Fa falta una planificació coherent a curt, mitjà i llarg termini, acompanyada d’un finançament adequat i sostingut. A més, és imprescindible impulsar projectes amb un risc científic més alt, que permeten generar avanços realment innovadors i competitius en l’àmbit internacional.
Juan Bisquert
Espanya ha de garantir un finançament estable i pluriennal en R+D, acompanyat d’una carrera científica clara i competitiva que atraga talent. És imprescindible reduir dràsticament la burocràcia perquè els investigadors dediquen el seu temps a la ciència, no a la gestió. I, finalment, s’ha d’impulsar de veritat la transferència i la internacionalització, i connectar la nostra recerca amb la indústria, Europa i els grans reptes globals.
Luis Guanter
Entre moltes altres mesures, és necessari protegir les institucions públiques de recerca i especialment les universitats.
Notícies destacades
Un Grammy llatí... amb segell UPV
"La música ens ensenya a escoltar i a conviure", afirma Rafael Serrallet, doctor en Música per la UPV guardonat a Las Vegas com a autor del millor àlbum instrumental del 2025
Dibuixa la Ciència per Nadal 2025 ja té guanyadors!
Un any més, el concurs ha estat ple d'imaginació, color i molta R+D amb segell UPV. En total, s'han presentat 248 dibuixos
El Beihang Valencia Polytechnic Institute (BVPI) avança amb pas ferm
El rector José E. Capilla i el president de la BUAA, Yunpeng Wang, signen quatre acords per a crear nous laboratoris conjunts d'R+D, en el marc de la visita institucional que una delegació de la BUAA ha fet a la UPV
Detecció precoç del càncer amb IA explicable
L'Institut VRAIN de la UPV participa en un projecte per a canviar la forma en què Europa aborda el cribratge del càncer, gràcies al poder col·lectiu de les dades compartides
Jornada Càtedres d'Empresa
La UPV es posiciona com a primera universitat espanyola en nombre de convenis de càtedres actius