1.
ESTRUCTURA DE
Aquesta prova d'avaluació constarà de dues parts:
1.1. PROVA ESCRITA, dividida en tres àrees d’acord amb els continguts que s’especifiquen en el programa.
Àrea de comprensió lectora: consisteix en la lectura de dos textos i respondre a diverses qüestions (del tipus V/F, resposta d’elecció múltiple, etc.) sobre el contingut o sobre els aspectes textuals. Aquesta àrea val un 20% de l’examen.
Àrea d’expressió escrita: consisteix en la redacció d’un text que l’examinand escollirà entre dues propostes de característiques i temes diferents. Almenys una d’aquestes propostes d’escriptura tractarà sobre un dels continguts corresponents al marc sociocultural que recull el programa. La redacció val 4 punts. Si es cometen 10 errades, es trauen 0 punts en aquest apartat. Aquesta àrea val un 20% de l’examen.
Àrea d'estructures lingüístiques: consisteix en la resolució d’un test de normativa sobre els continguts gramaticals que recull el programa (ortogràfics, morfosintàctics i lèxics). Aquesta àrea val un 30% de l’examen.
1.2. PROVA ORAL (expressió i interacció), que consistirà en la lectura en veu alta d’un text i una conversa sobre el tema o temes d’aquest. L’alumne ha de demostrar que pot produir textos orals d'acord amb els objectius i continguts del programa. L’àrea d’expressió oral val un 30% de la nota total de l’examen, però és eliminatòria. En la prova oral es poden obtenir 14 punts. L’apte se situa en 11 punts. Les persones que obtenen 9 o 10 punts poden compensar la nota global amb la part escrita.
Tenint en compte que la metodologia didàctica que apliquem en el curs és l’enfocament comunicatiu, a l’hora d’avaluar la prova oral es tenen en compte els paràmetres següents relacionats directament amb les habilitats referides al discurs oral:
Llegir: L’examinador/a proporciona un text breu a l’examinand i li deixa un temps prudencial (entre 4 i 10 min) perquè s’hi familiaritze. A continuació l’examinand ha de llegir en veu alta aquest text. Durant la lectura en veu alta l’examinador avalua la fluïdesa i la correcció lectores i fa les anotacions pertinents en una graella. Aquesta habilitat s’avalua sobre 4 punts.
Parlar: L’examinand fa una exposició oral referida al tema del text que ha llegit per a demostrar que l’ha entés i que és capaç d’expressar idees completes al voltant del tema en qüestió. A continuació, l’examinador/a pot fer algunes preguntes a l’examinand sobre aquest mateix assumpte. Durant aquesta part de la prova, que dura uns 10 min, l’examinador avalua l’adequació del discurs a la situació comunicativa, la fluïdesa de l’expressió i la correcció d’aquesta. Aquesta habilitat s’avalua sobre 10 punts.