CienciaLab UPV (València)

Calendari, inscripció i tallers

Campus de Gandia

Segon quadrimestre

Calendari

Al campus de Gandia s’han programat tallers els següents dies durant el segon quadrimestre del curs 2024-2025:

Febrer

Dijous 20

Març

Dijous 13, i dijous 27

Abril

Dijous 3, i dijous 10

Maig

Dijous 8, i dijous 15

PROGRAMA:
L’alumnat que visita el campus de Gandia realitza dos tallers d’una hora i mitja de duració cadascun al llarg del matí. Els tallers estan pensats per a un màxim de 20-25 estudiants. Cada centre pot portar dos grups com a màxim per dia. En aquest primer quadrimestre, s’ofereixen aquestes combinacions de tallers, en les dates que s’exposen en la taula següent:



Dijous 20 de febrer, i dijous 13 i 27 de març




Opció A: Mini informatiu en directe (10 h) + Estudi del medi ambient per satèl·lit(12 h)
Opció B: Estudi del medi ambient per satèl·lit (10 h) + Mini informatiu en directe (12 h)
Dijous 3 d’abril
Opció A: Mini informatiu en directe (10 h) + Què són les tecnologies interactives e immersives? (12 h)

Opció B: Què són les tecnologies interactives e immersives? (10 h) + Mini informatiu en directe(12 h)


Dijous 10 d’abril




Opció A: Mini informatiu en directe 10 h) + Construeix la teua pròpia antena wifi (12 h)
Opció B: Construeix la teua pròpia antena wifi ((10 h) + Mini informatiu en directe (12 h)


Dijous 8 de maig




Opció A:Estudi del medi ambient per satèl·lit 10 h) + Construeix la teua pròpia antena wifi (12 h)
Opció B: Construeix la teua pròpia antena wifi ((10 h) + Estudi del medi ambient per satèl·lit (12 h)


Dijous 15 de maig




Opció A: Vull ser podcaster 10 h) + Estudi del medi ambient per satèl·lit (12 h)
Opció B: Estudi del medi ambient per satèl·lit ((10 h) + Vull ser podcaster (12 h)

Inscripció

L’alumnat i el professorat acompanyant han d’arribar al campus a les 9.45 h per a començar amb el primer taller, que dura de 10 h a 11.30 h. El segon serà de 12 h a 13.30 h, i a continuació es podrà realitzar una visita al campus fins a les 14 h.

Els grups han de tenir una grandària de 20 a 25 persones màxim. El professorat interessat a participar pot inscriure al seu grup en el següent formulari, disponible a partir de les 12h, avui dimecres 29 de gener del 2025.

I per a qualsevol dubte o consulta, poden contactar amb les persones responsables del programa en:

 ciencialabgandia@upv.es  · Tel.: 962 84 93 33

Recomanacions per al professorat

Aconsellem que l’alumnat porte l’esmorzar de casa, per exemple, un entrepà i alguna cosa per a beure.



Tallers del campus de Gandia

Vull ser podcaster

Professorat: Raúl Terol Bolinches, Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art

El present taller té com a objectiu principal apropar el món de la radiodifusió i del podcasting als més joves. Amb una breu presentació de l’Estudi de Ràdio, les seues diferents parts, la infraestructura tècnica i les aplicacions informàtiques, sense abordar les característiques tècniques de cadascun dels components atenent a la durada de la sessió.

S’exposarà als i les estudiants els quatre pilars fonamentals sobre els que s’asseu el llenguatge radiofònic i que va a ser fonamental per a la posterior producció de la falca radiofònica d’una manera òptima i eficient. Parlarem breument sobre els formats d’èxit al podcast així com de la publicitat a la ràdio per a centrar-nos amb el de major ús, la falca radiofònica.

A partir d’este moment els i les estudiants es posaran de ple en la vesant pràctica del taller afrontant el procés de producció de la falca radiofònica. Es proposarà l’exercici de realització d’un breu podcast sobre el seu centre educatiu o la possibilitat de realitzar una falca publicitària del seu centre.

Mini informatiu en directe

Professorat: Víctor Martínez, Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art

En aquest taller es pretén que l’estudiantat siga capaç de realitzar un mini informatiu amb la tècnica del directe en l’Estudi de Televisió de l’EPS de Gandia.

Aquests continguts s’emmarquen en el Doble Grau de Comunicació Audiovisual i Telecomunicacions que s’imparteixen al campus de Gandia. Serà dirigit pel professor responsable de l’assignatura Realització Televisiva de 1r, el qual introduirà a l’estudiantat en el món dels informatius de televisió, des de la concepció de l’escaleta com a document bàsic de la realització, fins a la realització de l’informatiu en directe amb connexió en directe amb una cambra en l’exterior del plató.

Cada estudiant (o grup d’ells) assumirà un dels rols necessaris per a l’execució de l’activitat, sent necessari el treball en equip sota el lideratge de la figura del realitzador/a.

Què són les tecnologies interactives e immersives?

Professorat: Fernando Boronat Seguí, Departament de Comunicacions

De la mà de Fernando Boronat, expert en tecnologies interactives i immersives del campus, l’alumnat aprenendrà a diferenciar entre interactivitat i inmersivitat. La interactivitat pot ser entre un usuari i un dispositiu (p. ex., un PC), entre diverses persones i un o diversos dispositius, o entre diverses persones locals o remotes. Quant a aquest últim tipus d’interactivitat es mostren exemples de solucions per a teleconferències virtuals amb hologrames en 3D. A més, es presenten noves maneres d’interactuar en la visualització d’esdeveniments esportius reconstruïts en 3D.

Quant a inmersivitat, es presenten definicions, dispositius i exemples d’aplicacions relacionades amb la Realitat Virtual (RV), Augmentada (RA) i Mixta (RM).

Per a demostrar la potencialitat d’aquestes tecnologies, es mostren diverses aplicacions (basades en web) immersives i interactives, incloent efectes multisensorials que han sigut desenvolupades pel grup Immersive and Interactive Mitjana (IIM) del campus de Gandia, liderat per Fernando Boronat.

Construeix la teua pròpia antena wifi

Professorat: Xelo Part i Amparo Girona, Departament de Comunicacions

Els dispositius que utilitzem en el nostre dia a dia (telèfons mòbils, tauletes, videoconsoles, televisors, …) poden connectar-se entre si o a Internet gràcies a la tecnologia wifi, que permet la interconnexió sense fil d’equips usant diferents bandes de radiofreqüències.


En aquest taller, l’alumnat construirà la seua pròpia antena wifi de manera senzilla, només necessitarà una llanda de refrescos buida, connectors i cable. En segon lloc, usant un programari per a analitzar canals Wifi, comprovarem la qualitat de recepció de la nostra antena.


L’antena que es construïsca es podrà provar per a rebre el wifi des d’un portàtil, un PC, un telèfon intel·ligent o una tauleta. A més, aprendrem a valorar el bé que funciona la nostra antena i la podrem comparar amb altres antenes.

Estudi del medi ambient per satèl·lit

Professorat: Javier Estornell, Departament d’Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria

Es farà un taller dinàmic utilitzant aplicacions informàtiques de lliure accés on els participants exploraran l’ús de la teledetecció per a analitzar canvis significatius de zones amb interès mediambiental (glacials, incendis forestals, zones humides, volcans, cicle de l’arròs a l’Albufera entre altres).

Per a això es visualitzaran imatges Sentinel-2 del programa Copernicus i imatges Landsat per a detectar els canvis sobre la superfície terrestre en aquestes zones.