En un món definit pel progrés tecnològic, l’educació enfronta el desafiament de reinventar-se per a satisfer les necessitats de les generacions emergents, particularment la Generació Alfa. Aquest repte va ser el tema central del recent esdeveniment del Work Package 3: Future Learning, dut a terme en la Universitat Politècnica de València.
L’esdeveniment va comptar amb la participació de representants d’universitats membres de l’aliança, consolidant un diàleg col·laboratiu per a dissenyar estratègies educatives innovadores. Aquest esforç s’alinea amb la missió d’ENHANCE d’anticipar i adaptar-se a les demandes futures, integrant eines digitals en propostes educatives europees.

Durant dos dies, els participants van explorar diferents tòpics relacionats amb la innovació educativa, incloent l’impacte de la personalització en l’educació per a optimitzar el rendiment acadèmic de l’alumne en atendre les seues necessitats.
Una de les sessions destacades va ser la xarrada titulada “Using Socrative and AI to reinforce threshold concepts”, impartida per María José Canet Sabiela i Asun Pérez Pascual del Departament d’Enginyeria Electrònica de la UPV. En aquesta presentació, es va abordar com les eines potenciades amb intel·ligència artificial, fent ús de dades i material prèviament seleccionat pels professors a càrrec, poden transformar l’experiència educativa i donar suport a l’aprenentatge continu dels alumnes.

Un altre tema clau va ser el desenvolupament i la implementació d’entorns d’aprenentatge intel·ligents (Smart Learning Environments), que combinen tecnologia avançada i tècniques pedagògiques per a crear espais personalitzats que permeten als estudiants aprendre al seu propi ritme.
La reunió no sols va permetre compartir coneixements, sinó també enfortir els llaços entre universitats, reflectint la importància de la col·laboració per a enfrontar els desafiaments educatius actuals. Els debats no es van limitar a idees teòriques, sinó que van incloure també estratègies pràctiques per a facilitar la comprensió d’aquests nous conceptes.
En integrar enfocaments pedagògics i tecnològics innovadors, ENHANCE té com a objectiu assegurar que les estratègies educatives també preparen als estudiants per a un mercat laboral canviant, equipant-los amb habilitats clau per a enfrontar els reptes d’una Europa més digital.
Reflexions sobre Future Learning
Quan parlem de Future Learning, quines imatges o idees et venen a la ment? És una aula completament digital? O potser un entorn que connecta la tecnologia amb els desafiaments globals?
En aquest vídeo, varis experts d’universitats de l’aliança (Politechnika Warszawska, Politechnika Gdańska, Politecnico di Milà i Universitat Politècnica de València) comparteixen els seus pensaments i perspectives sobre aquest prometedor concepte.
Des de la personalització de l’aprenentatge fins a la integració de tecnologies avançades, descobreix les idees clau que estan modelant el futur de l’educació.