Cartes de Servei

Les cartes de servei són l’instrument a través del qual s’informa els usuaris sobre els serveis que les Unitats presten, sobre els drets que els assisteixen en relació amb aquests i sobre els compromisos de qualitat en la seua prestació. 

Manual de gestió de les cartes de servei


Etapes de la implantació El programa Pegasus ha seguit les següents etapes per a implantar les cartes de servei en les Unitats:

  • Elaboració de l’esborrany de les cartes de servei per un o diversos grups de treball.
  • Presentació, debat de la proposta amb el conjunt de la Unitat responsable.
  • Presentació, debat amb altres unitats implicades.
  • Aprovació de la carta de serveis definitiva.
  • Difusió de la carta de serveis als usuaris.
  • Implantació dels compromisos i sistema d’indicadors. Monitoratge.
  • Seguiment, avaluació i actualització de la carta de serveis.

Elements de la carta de serveis de les Unitats Pegasus

  • Fins i objectius (1): Funcions principals de la Unitat i què es pretén aconseguir amb el desenvolupament d’aquestes.
  • Principals serveis que es presten als usuaris (2): Relació de serveis derivats de la sol·licitud dels usuaris.
  • Usuaris (3): Per a cadascun dels anteriors serveis, relació d’usuaris amb la capacitat i el dret a sol·licitar-los.
  • Relació dels drets que els assisteixen als usuaris (1):
  • Normativa reguladora (1): Lleis, normes, reglaments (interns o externs a la institució) que regeixen el desenvolupament de la prestació del servei a l’usuari. El seu manteniment és responsabilitat de la Unitat.
  • Compromisos de qualitat (3): – Complir els terminis de tramitació establits i publicats. – Establir els canals oportuns per a facilitar la sol·licitud dels serveis per part de l’usuari, i la comunicació de la prestació dels mateixos a l’usuari per part de la Unitat. – Mesurar, avaluar i difondre els resultats dels serveis prestats sobre la base d’un sistema d’indicadors, com a eina de millora contínua. Indicadors de qualitat de la Unitat: – Satisfacció dels usuaris amb els serveis que li presta la Unitat. – Satisfacció dels usuaris amb el tracte rebut pel personal de la Unitat. – Grau de compliment dels terminis de compromís de la carta de serveis. – Queixes i felicitacions registrades.
  • Sistema de suggeriments, queixes i felicitacions (1)
  • Sistemes de col·laboració dels usuaris en la millora dels serveis (1)
  • Indicadors de rendiment i percepció (3)
  • Dades genèriques (1) Informació de contacte, organigrama, etc.

(1) Elements comuns per a la Unitat (2) Extrets dels processos clau de cada Unitat (3) Per a cadascun dels serveis que es presten als usuaris


Seguiment de les cartes de servei i els seus compromisos

La UPV estableix un sistema periòdic de seguiment dels compromisos de la carta de serveis per mitjà de:

  1. Els indicadors definits en aquestes.
    • Indicadors de rendiment: grau de compliment de compromisos específics de cada servei prestat.
    • Indicadors de percepció: lligat als resultats de les enquestes d’opinió dels usuaris de serveis. La UPV assumeix un compromís genèric de tenir almenys un 80% d’usuaris satisfets.
  2. Les auditories internes i externes.
  3. Les queixes relatives a incompliment de compromisos.

Indicadors de carta de serveis