Tramita la teua pràctica

CONVENI DE PRÀCTIQUES

Per a la realització de les pràctiques en empreses, la UPV subscriu convenis de cooperació educativa amb empreses i institucions (convenis de pràctiques). Aquests convenis estableixen el marc regulador de les relacions entre els estudiants, les empreses/institucions i la Universitat.

Tramita la teua pràctica és una aplicació web que facilita la tramitació d’una pràctica, simulant les condicions de realització de la pràctica i generant el/els conveni/s que la formalitzen, evitant errors.

La documentació ha d’enviar-se per email i signada electrònicament a la  oficina de pràctiques del Centre al qual pertany l’estudiant com a mínim amb 10 dies d’antelació, indicant en l’assumpte «Cognoms, Nom de l’estudiant + Data d’inici de la practica«. No s’atendran els enviaments parcials ni fora de termini. Considerar que si la documentació és incorrecta, la data d’inici es veurà afectada.

Instruccions per a la tramitació de documentació pràctiques

Instruccions per a la signatura electrònica

Condicions generals de les pràctiques

Les pràctiques es desenvolupen d’acord amb la legislació espanyola vigent i la del país de realització de la pràctica, la normativa aprovada pel Consell de Govern de la UPV i, en el seu cas, la normativa específica del Centre Docent de l’estudiant en matèria de pràctiques en empreses, així com la normativa en vigor en matèria de Seguretat Social.

Per a més informació, consultar l’apartat  Normativa.

A continuació es resumeixen les condicions generals:

Dedicació

  • Setmanal.- Màxim 40 hores setmanals.
  • Titulació.- En cada titulació l’estudiant tindrà un nombre màxim d’hores de pràctiques que podrà realitzar. El màxim d’hores curriculars ho estableix el pla d’estudis (considerant que 1 crèdit ECTS equival a 25 hores de pràctiques) i el nombre màxim d’hores extracurriculars el  Reglament de Pràctiques de la UPV i la normativa específica de Centre, si escau.

Dates

  • Grau i Màster: El període per a la realització de pràctiques és de l’1 de setembre al 31 d’agost.
  • Títols Propis del CFP: Les pràctiques hauran de realitzar-se dins del període lectiu de l’edició del títol. No obstant això, si l’edició del títol propi finalitza en el següent curs al qual està adscrit, podran realitzar-se pràctiques únicament fins a la finalització del període lectiu
  • La documentació de pràctiques s’ha d’enviar per e-mail a la   oficina de pràctiques del Centre al qual pertany l’estudiant amb un mínim de 10 dies d’antelació a l’inici de la pràctica*.

Altres condicions

  • L’estudiant en pràctiques haurà d’estar registrat en la  base de dades curricular del SIE .
  • Les pràctiques poden ser tant curriculars com extracurriculars. Per a dur a terme les pràctiques curriculars l’estudiant ha d’estar matriculat en les pràctiques corresponents abans de l’inici de la pràctica.
  • Borsa d’ajuda: L’empresa haurà d’aportar una remuneració en concepte de borsa o ajuda a l’estudi. S’ha de respectar la borsa mínima i/o màxima establida per la Universitat.
  • El projecte formatiu haurà de fixar els objectius educatius i activitats a desenvolupar. Els objectius s’establiran considerant les competències bàsiques, genèriques i/o específiques que ha d’adquirir l’estudiant. Així mateix, el contingut de la pràctica haurà de tenir relació directa amb els estudis cursats.
  • Les pràctiques han de comptar amb un tutor responsable en la Universitat i un tutor en l’empresa, que vetlaran per la formació de l’estudiant, el compliment del projecte formatiu i de la normativa aplicable en matèria de pràctiques.
  • L’estudiant estarà subjecte a el règim horari que es determine, atesos els requisits establits en el  Reglament de Practicas UPV . L’empresa/institució facilitarà la participació de l’estudiant en les activitats acadèmiques i de representació d’obligada assistència, així com en qualsevol visita mèdica necessària.
  • Per a pràctiques realitzades a Espanya, la UPV subscriu una pòlissa d’accidents de treball i de responsabilitat civil per a l’estudiant. Per a pràctiques realitzades a l’estranger, l’estudiant haurà de presentar, al costat del present conveni, un document acreditatiu en què l’estudiant està assegurat per una pòlissa amb els mínims establits per la UPV en matèria de pràctiques.
  • L’estudiant no pot realitzar pràctiques amb una empresa amb la qual ja tinga establida una relació contractual, llevat que l’activitat que duga a terme en l’empresa no tinga relació amb els estudis als quals es vincula la pràctica.

Per a més informació, contactar amb el  centre corresponent responsable de pràctiques en empresa.

ACCÉS A REGLAMENT PRÀCTIQUES UPV

Modifica la teua pràctica

MODIFICACIÓ DEL CONVENI

Permet modificar, durant el període de pràctiques, les condicions inicials de la pràctica (excepte la data d’inici i de fi de la pràctica): bossa econòmica, tutors, projecte formatiu i les hores totals (sempre que aquestes no hagen transcorregut).

La  modificació emplenada a ordinador amb la signatura electrònica de tots els participants s’enviarà per e-mail  a l’oficina de pràctiques del centre de l’estudiant, com a mínim 10 dies abans de la modificació que es desitge realitzar.


Ampliació o Pròrroga: Si es desitja ampliar o prorrogar una pràctica serà necessari tramitar un nou  Conveni de Pràctiques.

Instruccions per a la tramitació de documentació de pràctiques

Instruccions per a la signatura electrònica

Rescindeix la teua pràctica

RESCISSIÓ DEL CONVENI

Permet la interrupció de la pràctica per un motiu justificat.

El  document de rescissió s’enviarà per e-mail emplenat a ordinador, amb la signatura electrònica de tots els participants  a l’oficina de pràctiques del centre de l’estudiantEs recomana enviar-ho en un termini de 7 dies naturals.

Instruccions per a la tramitació de documentació de pràctiques

Instruccions per a la signatura electrònica