A càrrec de Arantza Mariskal, responsable de Medialab Tabakalera de Sant Sebastià.
Aquesta xarrada versarà sobre el concepte de el projecte BED, Biblioteca Expandida Deslocalitzada. Una BED és un espai d’accés lliure a la creació, a l’aprenentatge i al coneixement col·lectiu, on es potencia la interacció ciutadana. És un espai publique, obert i que pot estar a tot arreu fora de la biblioteca física.
____________________________________
Detectada en la societat una falta d’informació sobre el que l’arquitectura pot proporcionar així com una absència d’educació arquitectònica en la formació dels xiquets i sent coneixedors que a través del joc l’aprenentatge es converteix en un coneixement més profund.
En l’assignatura Projectes d’Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic (PIPP), desenvolupada en el Taller 2 del Departament de Projectes Arquitectònics, per Ana Navarro Bosch, es programa una dinàmica del curs amb la realització de diversos exercicis d’aproximació a la posada en valor de l’arquitectura existent en la societat, en concret en la infància.
En ella es duen a terme exercicis com el disseny d’un joc relacionat amb l’arquitectura dirigit a xiquets i el fa amb l’objectiu d’endinsar-se en el món infantil amb la finalitat de comprendre el seu funcionament i introduir-se en el llenguatge del xiquet i conèixer la seua manera de relacionar-se amb el món i amb la finalitat de ser capaços d’empatitzar amb ell i donar una millor resposta al disseny dels espais adaptats a ells.
Una altra de les activitats que es realitza a continuació és el disseny, construcció i execució d’una activitat en format taller d’arquitectura per a realitzar amb xiquets d’educació primària. Els exercicis donen com a resultat proposades que posen en valor l’arquitectura des del coneixement de la ciutat, el funcionament de l’estructura, el maneig de l’espai, les possibilitats de creació a partir d’un sistema d’ordre o la importància del domini de la llum i de l’ombra que produeix.