Data: 29 d’octubre al 22 de novembre de 2019
Lloc: Biblioteca de la Facultat de Belles Arts (edifici 3N)
Horari: de 8.15 a 21.00 h.
Visita guiada a les fosses de Paterna: dimecres 20 de novembre
El 2019 s’han complit 80 anys d’un fet històric que ha marcat la vida social, política i cultural del nostre país: la derrota i l’exili de centenars de milers ciutadans. Aquesta exposició presenta una selecció de textos, imatges, llocs i persones distribuïdes en panells temàtics amb els quals volem reflectir l’ampli ventall de circumstàncies que van acompanyar aqueix terrible esdeveniment. L’objectiu és que el coneixement sobre l’exili ens ajude a analitzar les seues causes i a aprendre de la lluita per a construir un món millor.
Responsable: Francisco Collado Cerveró (Biblioteca de la Facultat de Belles Arts)
Visita guiada a les fosses comunes del Cementeri de Paterna, el 20 de novembre.
La visita anirà a càrrec de Vicent Gavarda, professor d’Història Contemporània de la Universitat de València, Miquel Mezquida i Alejandro Calpe, arqueòlegs de l’Associació Arqueoantro, i Francisco Collado, investigador de la Universitat Politècnica de València en els fets derivats de la repressió i l’exili arran de la guerra civil.
L’objectiu és conèixer el context històric de la guerra civil i el sorgiment de les fosses comunes al cementeri de Paterna, on es troben les restes de més de 2.200 persones afusellades per la repressió franquista.
Sobre les fosses, recentment la Diputació de València ha produït el documental ‘Les llavors que van creixent. Fossa 22’, d’Óscar Navarro i Sergi Tarín, amb la finalitat de visibilitzar que el drama dels represaliats els hereten els familiars i continua amb la falta de veritat, justícia i reparació. A més, es visitarà el Terrer, paredassa on es va afusellar, entre altres, al metge i polític Joan Baptista Peset i Aleixandre, ex rector de la Universitat de València. També hi haurà una lectura, a càrrec dels participants, de textos relacionats amb la memòria històrica.
La inscripció és gratuïta i oberta fins al 18 de novembre
La visita tindrà lloc a la vesprada, de 15.45 a 18.45h i es dirigeix a tota la comunitat universitària de la UPV (PAS, PDI, estudiants i membres d’Alumni). El desplaçament serà amb autobús amb eixida a les 15.45h des de l’Avd. Dels Tarongers a l’altura de la parada del tramvia de la Carrasca, i la volta, des de Paterna, serà a les 18.15h i l’arribada serà al mateix lloc.
En la visita poden participar gratuïtament totes les persones que tinguen interès, encara que les places són limitades. Tan sols és necessari inscriure’s prèviament, fins al 18 de novembre (23.55h), a través d’aquest formulari.