[PAC 2019] IX COMUNICA2

Congrés Internacional de Comuncación i Tecnologia

VEURE EN LÍNIA: https://comunica2.webs.upv.es/

Transmèdia, aprenentatge, marca digital, neuromarketing, nous formats narratius, viralitat, creativitat, videojocs, i l’humor en la xarxa amb Keunam i Hermoti són alguns dels temes que es tracten en la 9a edició del Comunica2, un congrés internacional que combina la tecnologia i la comunicació.

Programa
El programa de la present edició, igual que en les anteriors, vol arreplegar les noves tendències de la comunicació i la tecnologia. En aquesta ocasió, s’ha volgut començar amb humor, amb Keunam i Hermoti, dos còmics youtubers que han sabut omplir la xarxa d’humor i música amb “veu pròpia”. La xarxa també ens proporciona un nou aprenentatge, tal com ens comptaran Cristian Olivé i Elia Riudavets, professors de Llengua en l’Escola Joan Pelegrí de Barcelona. Un aprenentatge, per a xicotets i majors, que pot basar-se en els videjuegos; el coordinador del projecte educatiu i formatiu espacio3.net, Marc Torrano, ens llança una pregunta en la seua xarrada “Joves, a què esteu jugant?”. Comunica2 vol aprofundir més en aquesta indústria del videojoc de la mà d’Adrián Cuevas, cofundador de Nomada Studio que parlarà sobre l’èxit de Gris: un videojoc independent que ha aconseguit atraure fins i tot als no jugadors.

De nou s’analitzen els nous formats narratius: el periodista Álvaro Medina parlarà sobre l’experiència d’eldiario.es, Conchi Cascajosa, professora de la Universitat Carles III analitzarà “La cultura de les sèries i el guió transmèdia” i el director d’infografia de Prodigiós Volcà, Rafael Höhr plantejarà com “Visualitzar la informació”; i la ciència de la viralitat, de la mà de Jordi Moltó, guionista i “faedor” de vídeos del Formiguer 3.0.

El programa es completa amb xarrades sobre “Fenomen Fan i marca digital” amb Isabel Villanueva i Clara Nafría (manager d’Alfred García i responsable de comunicació de Sweet Bird, respectivament), “El llenguatge inclusiu” a càrrec de Judith González de la Fundéu-BBVA, “Seu o no Sem, posicionament en línia i neuromarketing” amb el marketero i conferenciant Pablo Vidal i una taula redona moderada per Xosé Castro sobre la creativitat.

Tallers pràctics
Els tallers pràctics completen el programa del Comunica2, tallers que es desenvolupen la vesprada del dijous 14 de novembre. Xosé Castro ens ajudarà a “Parlar en públic”; Gersón Beltrán en les estratègies a seguir per al “Aparèixer gratis en la primera pàgina de Google”. Mayte Vañó impartirà un taller sobre les “Tendències en mitjans socials” i Amalia López, experta en comunicació impartirà un taller sobre “Estratègia digital per a l’administració pública”. El Cefire participa i col·labora per primera vegada en el Congrés i ofereix un taller orientat al professorat, “Eines digitals corporatives per a docents”, impartit per Rebeca Ribera.

https://comunica2.webs.upv.es/