Mediació artística

Mirar, escoltar, conversar, compartir.
Formació en mediació artística com a pràctica de voluntariat social

De l’1 al 31 de març de 2023
AULA A-4-3 de la Facultat de Belles Arts
Horari: d’11.00 a 14.00 h
Professora: Alba Braça

INSCRIPCIÓ: prem ací

Possibilitat de convalidació d’1 crèdit ECTS

Es desenvoluparan competències de comunicació i s’adquiriran recursos que faciliten l’autonomia en el disseny de sessions a impartir mitjançant el programa de Voluntariat Social de la UPV.

Curs de formació en mediació artística basat en les exposicions temporals i en la col·lecció patrimonial de la UPV. Amb caràcter teòric pràctic i a manera de codi obert, es treballarà mitjançant dinàmiques participatives en la construcció col·laborativa de continguts.

Aquestes mediacions abordaran la programació d’espais com l’Espai n-1, la sala d’exposicions de la Col·lecció de Mapes de la Fundació Giménez Lorente, el Museu del Campus Escultòric, Pol·linitza, el Museu d’Informàtica i el de Telecomunicacions, entre altres.

  • La mediació artística.
  • Mirar i escoltar, el públic com a subjecte i objecte.
  • Exposicions, Col·leccions i Museus de la UPV.
  • Disseny de continguts per a la mediació artística.
  • Casos pràctics.

PROFESSORA: Alba Braça Bolis

Alba Braça és productora cultural especialitzada en el comissariat d’exposicions, en projectes d’intervenció en l’espai públic i en la mediació artística. Desenvolupa la seua activitat entre Espanya i Itàlia en projectes de llarga duració com són Piazza dell’Immaginario (Dryphoto art contemporanea, Prato, Itàlia), la Biennal de Mislata Miquel Navarro (Ajuntament de Mislata) i la Mostra art públic / universitat pública (Universitat de València).

Ha dissenyat programes de mediació artística com a Efecte d’una força aplicada bruscament, de l’artista Pepe Miralles, en l’Institut Valencià d’Art Modern IVAM (2018); Dames amb bicicleta, en Les Naus Centre d’Innovació Social i Urbana (2020); Fade In, al costat de Verónica Francés, per al MACVAC de Vilafamés (2019), (Premi Reset. Relectures de gènere i multiculturalitat, Centre del Carme Cultura Contemporània, Consorci de Museus de la Generalitat Valenciana).

Al llarg de la seua trajectòria professional ha treballat com a assistent director en Galleria Contínua (San Gimignano, Itàlia), realitzat projectes per a Dryphoto art contemporanea (Prato, Itàlia), Un altre Espai (Mislata, Espanya) i Culturama (València, Espanya).

Atreta per la reflexió i l’experimentació de formats i metodologies de treball del comisiariado i la mediació, considera la seua pràctica com un exercici amb el qual produir subjectivitats des d’i per al seu context, com un lloc confortable per al diàleg i l’intercanvi de coneixements.Actualment està realitzant la tesi doctoral en la Universitat Politècnica de València, en el Programa d’Art: Producció i Investigació.