Celebrat el XIII Concurs ‘Mostra la Ciència en Vídeo’ del Campus d’Alcoi de la UPV

El Saló de Graus del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha acollit el Concurse ‘Mostra Ciència en Vídeo’ en la seua 13a edició.

En aquesta edició del Concurs Mostra la Ciència en Vídeo (MCEV) han participat uns 60 estudiants de centres educatius d’Alacant, Elda, Montcada, Ontinyent i Oriola. En total han presentat 20 vídeos, tots ells d’una gran qualitat.

L’objectiu de MCEV és desenvolupar un vídeo original i inèdit de 3 o 4 minuts en els quals es mostre un experiment pròxim a la vida quotidiana relacionat amb la física o la química, realitzat en els centres educatius dels estudiants participants.

Està dirigit a estudiants d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Convoca i organitza el Grau en Enginyeria Química del Campus d’Alcoi de la UPV.

Compta amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia – Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. A més, també col·laboren la Càtedra Alcoi Ciutat del Coneixement, signada amb l’Ajuntament d’Alcoi, l’Obra Social Caixa Ontinyent i Multiscan Technologies. Pau Bernabeu, director del Campus d’Alcoi de la UPV, i Jaime Lora, director acadèmic del Grau en Enginyeria Química han atorgat els reconeixements.

Premiats

Premis als vídeos amb millor qualitat científica i originalitat

Primer premi: ‘Fabricació de plàstic biodegradable’, de l’IES Sant Vicent, format per Héctor Tendero, Ian Abellán i Joan Béjar

Segon premi: ‘Pasta de dents per elefants’, del Col·legi ‘La Miraculosa’ d’Ontinyent, format per Jaume Mollà i Àlvaro Fita

Tercer premi: ‘Els plàstics’, de l’IES Sant Vicent, format per Nuria Toledo, Paula Oliver i Marina Juárez
 

Premi als vídeos en la categoria de 3r i 4t d’ESO i cicles formatius de grau mitjà

Primer premi: ‘Arbre de plata’, del Col·legi Sagrada Família, format per Raúl Pérez i Bruno Jándula


Premi als vídeos en la categoria Batxillerat i cicles formatius de grau superior

Primer premi: ‘Constant de Planck’, del Col·legi Sagrada Família, format per Adrián Granell, Guillermo Hernández i Pablo Zarzo

Segon premi: ‘La mascletà’, de l’IES La Creueta, format per Alba Moratalla, María Reche i Laura Bernabé.

Tercer premi: ‘De la incognita al coure: un viatge electrolític i rendible’, del Col·legi Maristes, format per Alison Ruiz i Celia Santamo

DSC_4064