Torna el CampusTec

El campus d’estiu tecnològic del Campus d’Alcoi se celebrarà de l’1 al 12 de juliol

La inscripció al CampusTec estarà oberta del 3 al 28 de juny de manera en línia. Està dirigit a estudiants d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.

El CampusTec és un campament tecnològic d’estiu que permetrà als nostres joves gaudir d’una activitat d’oci alternatiu durant les vacances d’estiu, amb la filosofia d’aprendre fent. S’alternaran diversos tallers per a aconseguir que al final del curs es programe un videojoc, es controlen dispositius per internet i es dissenye, muntanya, programe i controle un robot mòbil. Al llarg de dues setmanes, els participants al nostre campus van a donen curs a la seua creativitat desenvolupant xicotets projectes cientificotècnics en àmbits tan atractius per al seu futur professional com la robòtica, disseny i fabricació digital, programació d’interfícies, disseny i desenvolupament de videojocs

Ací podeu accedir a la INSCRIPCIÓ

Per a consultar dubtes, podeu contactar a informate@epsa.upv.es

Aquest campus es divideix en ‘Iniciació’ i ‘Avançat’:

En ‘Iniciació’ s’imparteixen aquests tallers:

VIDEOJOCS

L’objectiu d’aquest taller és que els estudiants a la finalització del campus sàpien els principis bàsics del disseny i la programació de videojocs. Aprendran a crear els seus propis videojocs amb Construct en tan sols unes hores.

L’alumne aprendrà les particularitats del món dels videojocs, s’aventurarà en la realització d’un pla de treball, entrarà en la varietat i peculiaritats del món del disseny i aprendrà mitjançant una eina molt senzilla a idear jocs basats en funcionalitats complexes. Podran endinsar-se en el fascinant món del desenvolupament de videojocs, desenvolupant un propi que podran mostrar als seus amics publicant-lo en la web.

ROBÒTICA LLEC

L’objectiu del taller és que els assistents, a la finalització del campus, sàpien programar un robot mòbil. Els robots utilitzats són del model Llec SPIKE Prevalga. Aquests robots porten una unitat central que cal programar, utilitzant per a això l’ordinador. Emprant els diversos sensors i motors del robot LLEC seran capaços d’aconseguir un repte plantejat. No es necessiten coneixements de cap llenguatge de programació. Finalment, cada equip posarà en marxa els coneixements adquirits per a desenvolupar un repte plantejat. Es treballarà diferents reptes com a proves d’arreplegar objectes, lluita, segueix línies, etc.

INTERNET DE LES COSES

L’objectiu d’aquest taller és que els participants aprenguen a projectar, dissenyar, crear i connectar mitjançant sensors els seus dispositius per a poder accionar-los des d’un dispositiu mòbil. Els estudiants podran interconnectar mitjançant sensors qualsevol cosa a internet sense necessitat d’utilitzar cap cable. Podran establir connexions entre els diferents sensors utilitzant per a això una plataforma de maquinari lliure basada en un microcontrolador i un entorn de desenvolupament (Arduino)

IMPRESSIÓ 3D

L’objectiu és fomentar les activitats creatives, introduint als participants en el disseny i modelatge 3D d’objectes i la seua fabricació digital amb la impressió 3D. Els estudiants en aquest taller modelaran en 3D combinant formes i volums i aprendran a combinar formes i volums en l’ordinador per a dissenyar i imprimir les seues pròpies peces i les del Robot Recogebot.

ROBOT RECOGEBOT

Es treballarà en la programació del robot Recogebot basat en la placa

ESP23 STEAMMakers i es programarà amb ArduinoBlocks. Es programarà el robot per a controlar-lo remotament amb una APP des d’un dispositiu mòbil. Es tindran proposaran diversos reptes com arreplegar peces, jugar un partit de futbol, …

NEUROMARKETING

L’objectiu d’aquest taller és que els estudiants adquirisquen coneixements de neuromarketing, per a realitzar presentacions brillants d’idees i projectes, així com, mesurar l’impacte de les seues presentacions.

En ‘Avançat’, els participants es formen en:

Dissenya, munta, programa i controla el teu propi robot

CREA I DISSENYA EL TEU PROPI ROBOT

Modelaràs en 3D combinant formes i volums fins a aconseguir dissenyar i imprimir les peces del teu propi robot.

CONSTRUEIX I PROGRAMA EL ROBOT

Una vegada impreses les peces amb la impressora 3D, muntaràs el teu propi robot. Realitzaràs un recorregut per coneixements d’electrònica i programació per a dissenyar el teu propi robot amb Arduino, sensors i controladors. A més programaràs el teu robot per a controlar els seus moviments.

PROGRAMA LA TEUA APP PER A CONTROLAR EL ROBOT

Desenvoluparàs una aplicació mòbil per a poder controlar i dirigir el teu propi robot.  Es tindran proposaran diversos reptes com arreplegar peces, jugar un partit de futbol, fer carreres amb obstacles que seran dissenyats en 3D controlant remotament el robot, fer carreres de segueix línies, lluitar en un ring, etc.

DRONS

S’aprendrà a muntar i controlar un dron. Es programaran diferents activitats amb el dron com fer una seqüència de moviments.

NEUROMARKETING

L’objectiu d’aquest taller és que els estudiants adquirisquen coneixements de neuromarketing, per a realitzar presentacions brillants d’idees i projectes, així com, mesurar l’impacte de les seues presentacions.