

Presentació del grau
Aquest grau forma a professionals capaços de dissenyar, construir, posar en marxa i gestionar equips i instal·lacions en indústries tant de processos químics com del sector del disseny i la fabricació de tèxtils.
El Grau en Enginyeria Química habilita per a exercir la professió regulada d’enginyer/a tècnic/a industrial.
Títol acreditat amb el segell internacional de qualitat EUR-ACE (Enginyeria Química).
Eixides professionals
En l’àmbit de l’Enginyeria química optaràs a llocs de responsabilitat en els departaments de producció, qualitat i medi ambient. Treballaràs en els diferents sectors de la indústria química: petroquímiques, plàstics, fertilitzants, colorants; o sectors relacionats: mediambiental, biotecnològic, alimentari i farmacèutic.
En l’àmbit tèxtil, et dedicaràs al disseny, gestió, organització comercial i direcció en empreses tèxtils amb tecnologia pròpia i en els seus departaments d’innovació i desenvolupament; o empreses de disseny, manufactureres i comercialitzadores de tots els camps del sector tèxtil.
Mobilitat internacional i pràctiques
Podràs cursar un semestre en alguna de les universitats amb les quals el campus d’Alcoi té signats convenis d’intercanvi. Aquesta estada et permetrà viure una experiència personal molt positiva, conéixer altres cultures i dominar altres idiomes.
Aquesta doble titulació compta, a través del Grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil, amb la Menció Dual que permet al seu alumnat desenvolupar part dels seus estudis en empreses del sector manufacturer i del disseny tèxtil, amb formació a càrrec del seu personal tècnic i amb el reconeixement d’aquests estudis en assignatures de la titulació.
Continuació d’estudis
Aquest doble grau permet l’accés al Màster Universitari en Enginyeria Química que habilita per a l’exercici de la professió d’enginyer/a químic/a, la qual és assimilable a una professió regulada. I també al Màster Universitari en Enginyeria Tèxtil, que s’imparteix al campus d’Alcoi i és únic en aquesta especialitat en la Comunitat Valenciana.
Pla d’Estudis
Crèdits establits per a obtindre la titulació

Formació bàsica
Ampliació de Física
Empresa i Economia Industrial
Estadística
Expressió Gràfica
Física
Informàtica
Matemàtiques I – II
Química
Formació obligatòria
Ampliació de Ciència de Materials
Anàlisis i Composició de la Forma
Anàlisi Instrumental
Anàlisi i Simulació de Processos
Aprestos i Acabats
Bases de l’Enginyeria Química
Ciència de Materials
Cinètica química i Catàlisi
Control i Instrumentació de Processos Químics I – II
Cultura del Disseny Tèxtil
Disseny i Anàlisi d’Estructures de Calada
Disseny Gràfic i Il·lustració
Experimentació en Anàlisi Química
Experimentació en Enginyeria Química I – III
Fonaments de Màquines i Resistència de Materials
Filatura i Fabricació de Teles no Teixides
Instal·lacions Tèrmiques i Climatització
Llenguatge Visual Bàsic per al Disseny Tèxtil i Moda
Matèries Colorants i Colorimetria
Matèries Tèxtils
Mecànica de Fluids
Mètodes de Càlcul en Enginyeria Química
Modelatge Digital
Operacions de Separació
Organització d’Empreses i Sistemes de Producció
Orientació Professional de l’Enginyer Químic
Processos Industrials d’Enginyeria Química
Prospectiva i Comunicació de Producte
Projectes d’Enginyeria Química
Química Física
Química Orgànica
Reactors Químics
Sistemes Elèctrics i Electrònics
Tecnologia de Bioprocesos
Tecnologia del Medi Ambient
Termodinàmica
Termodinàmica Química i Transmissió de Calor
Tintura i Estampació
Tissatge de Calada
Tissatge de Punt i Confecció
Transferència de Matèria