“Vesania”, de Diego Márquez i Javier Puente, i el seu pas pels festivals de curtmetratges.
Filmar un curt és un gran assoliment. Presentar-lo a festivals i que siga seleccionat, tota una odissea. Diego, Javier, Maite, María, Nando, Nuria, Lluna, Paula, Raquel són estudiants del campus de Gandia amb moltes ganes que les seues històries siguen vistes en la pantalla. La que conten en Vesania, a més d’unir-los, els ha portat d’un festival a un altre.
Una història de terror
El projecte va nàixer a mitjan 2024, “quan ens topem amb la convocatòria de Torrerífico, el Festival de cinema de terror de Torrevella, i decidim idear i dirigir un curtmetratge, i presentar-lo al certamen”, expliquen Diego Márquez i Javier Puente.
A la idea es va sumar, Fernando Gil, “que ens va ajudar, escrivint el guió” i Nuria Hernández “que ens va tirar un cable en producció”. Després de setmanes de treball i gràcies a un equip de “companys i amics del Grau en Comunicació Audiovisual realitzem el curtmetratge”. També hi ha col·laborat L’Àtic, grup de Generació Espontània UPV del campus de Gandia.
Vesania, el curtmetratge dirigit per Diego i Javier, narra el malson que viu un ancià solitari quan la seua casa comença a cobrar vida. “Una vella ràdio que s’encén sola, objectes que es mouen i una presència aterridora que aguaita en les ombres. A mesura que els fenòmens paranormals s’intensifiquen, el protagonista d’aquesta història lluita per recuperar el control, mentre el terror el consumeix”.
De festival en festival
Amb la vista posada en la convocatòria de Torrerífico, el projecte va començar a cobrar vida. Amb aquest fi, dins del grup de treball cada un va desenrotllar la tasca encomanada. Fotografia, càmera, so, maquillatge… Finalitzat el rodatge, va arribar l’edició i després, el moment esperat de la seua presentació.
En Torrerífico, Vesania va ser un dels catorze curtmetratges preseleccionats. També va ser seleccionat en Valeiff, València Indie Film Festival, certamen que celebra i mostra noves produccions i artistes independents de tot el món. A més, va aconseguir ser finalista en la categoria millor direcció jove del Festival de cinema de Paterna Antonio Ferrandis, que premia treballs de realitzadors i realitzadores menors de trenta anys.
Enhorabona!