Dos tercers llocs en la SAE Aero Design West de Los Angeles confirmen a Aero Design UPV entre l’elit universitària mundial en el disseny d’aeronaus
Les vitrines en les quals guarden els seus trofeus s’estan quedant xicotetes. Ens referim a l’equip Aero Design UPV, qui en l’última competició en la qual ha participat, la prestigiosa SAE Aero Design West 2024 de Los Angeles (els Estats Units), va collir dos tercers llocs en les categories de Overall i de Mission Performance. Una actuació davant altres equips universitaris de tot el món que des de l’equip no dubten a qualificar de “molt reeixida”.
La competició es va celebrar en l’aeròdrom Apollo XI de la ciutat californiana, i consistia a superar i marcar el millor registre possible en diferents proves que eren avaluades per un jurat expert. Així doncs, el test més determinant consistia en el fet que les aeronaus havien de sobrevolar àrees amb dianes de colors aleatoris, registrant les seues coordenades per a, posteriorment, executar aterratges precisos. Al seu torn, havien de transportar un determinat pes dins de bosses d’aigua.
“Una gesta”
El rendiment d’Aero Design UPV va ser de menys a més ja que, avançada la competició, va haver de fer front a un contratemps inesperat. Concretament, va haver de resoldre una fallada en el desplegament de l’avió autònom de suport més xicotet (PADA). Abans de l’última jornada i de matinada, l’equip es va veure forçat a reajustar diferents paràmetres de la seua aeronau White Fury. Les millores tècniques introduïdes a última hora, i una hàbil conducció en el pilotatge van servir per a remuntar posicions en la classificació final i finalitzar en el podi en les categories de Overall i Mission Performance.
Una “gesta que posa en valor l’habilitat tècnica, així com la capacitat de l’equip per a superar obstacles i treballar units i unides cap a un objectiu comú”, destaquen des de la formació.
Sobre Aero Design UPV
L’equip Aero Design UPV, liderat per Laia Torres i Pablo Flor, es divideix en quatre departaments: aerodinàmica, estructures, fabricació i electrònica. Aquesta estructura organitzativa ha permès una coordinació i col·laboració eficients entre els més de 40 estudiants que componen l’equip, així com un enfocament multifacètic per a abordar els desafiaments tècnics que s’han plantejat durant els últims mesos i, en particular, durant la SAE Aero Design West 2024.
Aero Design UPV està compost per estudiants de diverses disciplines d’enginyeria, i forma part del programa de Generació Espontània. Entre els suports i patrocinadors amb els quals compte -i que desitja destacar- estan la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, l’Institut CMT, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial (ETSIADI) de la UPV, Decoracions i Manualitats SL, Einhell, Clip Carboni, Ansys, Siemens, nTopology, Viatges Vulcà i Symula.