Després de la devastació causada per la DANA el novembre passat, la UPV, al costat de l’ETSINF, va impulsar una campanya solidària de recollida de dispositius mòbils i equips informàtics per a fer costat a persones i xicotets negocis afectats. Fins avui, la iniciativa ha permès recondicionar i distribuir nombrosos dispositius, contribuint a la recuperació.
El mes de novembre passat, la DANA va deixar després de si greus pèrdues materials i econòmiques en prop de 80 municipis de la província de València. Com a resposta solidària, la Universitat Politècnica de València (UPV), a través de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica (ETSINF), va posar en marxa una campanya de recollida de dispositius tecnològics. L’objectiu principal era recondicionar telèfons mòbils, ordinadors portàtils i altres equips per a destinar-los a persones i negocis que, en molts casos, van perdre totes les seues eines de treball.
Resultats obtinguts
Gràcies a la solidaritat d’estudiants, personal docent, administratiu i empreses col·laboradores, fins al moment s’han rebut prop d’un centenar de dispositius. Institucions com DS Smith han destacat per les seues donacions, entre les quals s’inclouen lots d’equips informàtics que han sigut fonamentals per a fer costat a xicotets negocis en la seua recuperació.
El procés de recondicionament ha sigut dut a terme de manera conjunta per voluntaris de la comunitat universitària, els qui han dedicat el seu temps a classificar, netejar de dades i preparar els dispositius per al seu lliurament. En les instal·lacions de l’ETSINF i el Departament d’Organització d’Empreses (DOE), s’han fet tasques com el reinici de dispositius per a eliminar dades personals i la posada a punt tècnica dels equips donats.
Distribució de dispositius
Tal com ens ha comunicat el professor Joan V. Oltra que està gestionant les donacions, fins ara, la campanya ha aconseguit distribuir la major part dels dispositius recondicionats. La localitat de Benetússer ha sigut la principal beneficiària, amb lliuraments destinats tant a particulars com a xicotets comerços que van veure destruïdes les seues instal·lacions. També s’ha estès l’ajuda a altres municipis pròxims, com Catarroja, Paiporta i Algemesí.
Entre les imatges que acompanyen aquesta notícia, es poden observar moments del lliurament de portàtils a alguns dels afectats. Aquests equips, fonamentals per al dia a dia de molts receptors, han permès reprendre activitats laborals i educatives, i han sigut rebuts amb gran agraïment.




Pròxims passos
Encara que les donacions inicials han disminuït, la demanda de dispositius continua creixent. Per això, l’ETSINF fa un crida a empreses que puguen col·laborar donant equips informàtics en renovar els seus parcs tecnològics. El coordinador de la campanya subratlla que “la lluita amb les conseqüències de la DANA continua” i que tota ajuda és essencial per a atendre les sol·licituds dels qui encara necessiten suport.
Com col·laborar?
Si tens un dispositiu mòbil o equip informàtic en desús, encara eres a temps de sumar-te a aquesta campanya. Els punts de recollida habilitats en la UPV inclouen:
- Biblioteca General, taulell del segon pis.
- Consergeria de l’edifici 1G, ETSINF.
- Zona de Generació Espontània, Casa de l’Alumne.
- Ajuntament de Benetússer, que a més arreplega sol·licituds d’ajuda.
Així mateix, pots participar com a voluntari en les tasques de classificació i distribució enviant un correu a: comunicacion@doe.upv.es.
La solidaritat de la nostra comunitat continua marcant la diferència en moments difícils.