20 i 21 de juny de 2024. Universitat Politècnica València.
Cap a on hauria d’evolucionar la formació del professorat? Quins tipus d’experiències poden qüestionar i fer evolucionar les nostres concepcions sobre l’aprenentatge i l’ensenyament?
Aquestes són les preguntes clau que abordarà el pròxim seminari de REDU, una trobada que cerca tancar el cercle obert a València en 2013. En aquell moment, ens qüestionem l’efectivitat de la formació del professorat universitari i plantegem una hipòtesi que ha guiat el nostre treball durant deu anys: les concepcions implícites del professorat sobre aprendre i ensenyar són barreres per a la seua evolució i desactiven el potencial de les activitats formatives per a generar canvis profunds.
Durant l’última dècada, hem treballat en programes com el “Marc de desenvolupament acadèmic docent” i “Campus MDAD”, a més d’iniciatives com l’INED de la Universitat Politècnica de València. El nostre objectiu ha sigut sempre qüestionar i transformar les concepcions docents per a millorar l’efectivitat de la formació del professorat.
Aquest seminari és una oportunitat per a comunicar, debatre i formalitzar les conclusions d’aquests anys d’esforç i aprenentatge. Més detalls en el programa.