Selecciona el servei del qual necessites més informació
DEXFOL
Què és i a qui va dirigit?
És un títol propi de l’ICE, denominat «Diploma d’Expert en Formació En línia (DEXFOL), que va dirigit a tot el professorat que desitge formar-se en la programació, desenvolupament i avaluació d’accions formatives a través de la xarxa amb uns certs criteris de qualitat i eficàcia. Consta de 15 ECTS. Per a més informació poden acudir a la web.
Com sol·licitar l’expedició del títol?
Una vegada superats els 15 ECTS, cal enviar un Poli[Consulta] a l’ICE, seleccionant l’opció “Títols propis de l’ICE” – Diploma d’Expert en Formació En línia (DEXFOL), i s’ha d’adjuntar:
- Còpia del DNI en vigor.
- Còpia del títol universitari que es posseïsca.
Per a qualsevol aclariment, dubte o consulta, es pot contactar amb la Secretaria de l’ICE mitjançant correu electrònic a ice@upvnet.upv.es.
Com sol·licitar les convalidacions?
La participació del professorat en el projecte institucional de Docència en Xarxa, possibilita la convalidació de les següents assignatures:
- Elaboració de recursos multimèdia per a la docència: els MOOC.
- Elaboració de recursos multimèdia per a la docència: polimedias.
- Elaboració de recursos multimèdia per a la docència: vídeos screencast.
- Podcasting educatiu: tècniques i eines.
- Estructura pedagògica dels materials en línia: creació i organització de continguts amb l’editor de PoliformaT.
Així mateix, també es poden convalidar les assignatures que hagen sigut cursades dins del PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT de l’ICE i del Diploma d’Expert en Pedagogia Universitària (DEXPU)
En tots els casos, les convalidacions se sol·licitaran, una vegada matriculat/a en el DEXFOL dins dels terminis que s’establisquen.
DEXPU
A qui va dirigit el DEXPU?
El títol propi de Diploma d’Expert en Pedagogia Universitària (DEXPU) va dirigit al personal docent i investigador de la UPV amb experiència docent en la universitat, principalment: ajudants doctores, contractats doctors i associats/as i a tot aquell professorat que desitge ser un professional de la docència. Informació en la web.
Cúando està previst que isca la convocatòria?
Les convocatòries són bianuals, mirar la informació de la convocatòria vigent en la web.
Com sol·licitar l’expedició del títol DEXPU?
Quan s’hagen superat els 20 ECTS dels quals consta el diploma, tal i com estableix el seu pla d’estudis, s’haurà de sol·licitar l’expedició d’aquest. En la web de l’ICE es troba el link al Poli[Consulta], seleccionar “Títols propis
de l’ICE” – Diploma d’Expert en Pedagogia Universitària (DEXPU), s’ha d’adjuntar: Còpia del DNI en vigor i còpia del títol universitari.
Què he de fer per a inscriure’m en el DEXPU?
A través de la intranet, entrant en el Portal de Formació Contínua i Permanent, en el període establit cada edició.
Avaluació de la docència
S’ha de passar l’enquesta al professorat en grups de pràctiques?
Segons estableix el manual del IAD, l’enquesta és universal. És avaluable la docència en les assignatures semestrals i anuals, independentment de la mena de matèria que s’impartisca, així com de la mena de docència (teoria, pràctiques, laboratori).
A fi d’aconseguir la major representativitat i no duplicar informació (si es tracta dels mateixos alumnes), es passarà l’enquesta prioritàriament en teoria de aula, amb les següents excepcions: 1) Quan un professor impartisca exclusivament la part pràctica de l’assignatura. 2) Quan tinga major pes en la seua càrrega docent en pràctiques que en teoria d’aula. En aquests dos casos l’enquesta s’haurà de passar exclusivament en les activitats pràctiques.
En qualsevol cas, la planificació de la passada d’enquestes del professorat és labor de cada ERT, per la qual cosa qualsevol consulta respecte a les passades planificades ha de ser consultada amb el gestor o gestora de passada d’enquestes de l’ERT, que sempre és part de l’equip directiu del centre o màster on s’imparteix l’assignatura. Si no sap qui és, pot consultar-ho amb nosaltres: eval-ice@ice.upv.es
En quins casos s’ha de passar l’enquesta al professorat?
Sempre que es complisquen els requisits que estableix el Manual del IAD en representativitat i nombre de crèdits impartits, per la qual cosa es passarà a tot el personal docent de la UPV que tinga POD assignat, impartisca almenys un crèdit en una mateixa assignatura i grup, i sempre que la mostra siga representativa, sent el mínim requerit de 5 enquestes per assignatura i grup.
Com sap el professorat quines enquestes se li passaran?
Entrant en la seua intranet, on visualitza les seues enquestes i els resultats d’enquestes. Ací pot veure l’estat de les seues enquestes: Si han sigut publicades, per si té que informar d’algun error al gestor o gestora abans que s’activen, o si ja estan activades en els seus diversos estats: pendent si està activada però encara no ha començat el termini perquè puga obrir-se a l’aula, en procés perquè puga obrir-la quan ho considere, tancada quan ja l’ha oberta i l’han contestada els alumnes i alumnes i finalitzada quan ha expirat el termini establit pel gestor o gestora en el qual podia obrir-la.
No s’ha planificat una enquesta què ha de fer el professorat?
Ha de contactar amb el responsable o la responsable de passada d’enquestes en el equip de direcció del seu centre o màster, que és qui gestiona les passades de enquestes a realitzar. Si no sap qui és, pot consultar-ho amb nosaltres: eval-ice@ice.upv.es
On pot consultar el professorat el procediment per a passar les enquestes als seus estudiants?
Pot consultar-ho en la mateixa pàgina on veu aquestes FAQS, en normativa interna – professorat.
Quan són visibles per al professorat el resultat de les seues enquestes?
S’estableixen dues publicacions oficials, una finalitzat el primer quadrimestre i una altra del curs complet.
Tot el personal docent és informat mitjançant un email quan estiguen disponibles en la intranet.
On puc veure el resultat de les meues enquestes?
Pot accedir a aquests resultats a través de la seua INTRANET, en l’apartat: DOCÈNCIA/RESULTATS/ENQUESTES D’OPINIÓ DE L’ESTUDIANTAT.
Quan es poden certificar els resultats d’enquestes d’un curs acadèmic?
Una vegada efectuada la publicació definitiva d’aqueix curs al setembre. Fins a llavors només podran certificar-se els resultats dels cursos anteriors.
On pot descarregar el professorat el certificat amb el resultat de les seues enquestes?
En la seua intranet, on accedeix als seus resultats d’enquestes, veurà un botó taronja des d’on pot descarregar-lo.
Si el que vol és certificar els mèrits per a la seua presentació en el programa ACADÈMIA/PEP d’Aneca, pot descarregar el certificat en la seua intranet, dins de el apartat Investigació/Senia/Certificat Mèrits programa ACADÈMIA/PEP de Aneca.
Què fa el professorat que no visualitza el resultat d’enquestes?
Si és personal docent i té accés a la pantalla de resultats en la Intranet, però el curs que apareix per defecte en la finestra desplegable per cursos no és el actual, pot ser pel fet que no tinga resultats d’enquestes en aqueix curs. Si no té accés a la pantalla principal de resultats, el normal és que no tinga resultats de cap curs acadèmic.
Si li apareix algun “error” quan obri un informe de resultats, ha hagut d’expirar el temps de visualització. Intente’l de nou i si torna a passar-li recarregue la pàgina.
Com pot presentar un/a professor/a una incidència o reclamació als seus resultats?
Qualsevol reclamació pot fer-la en la seua Intranet, on visualitza els seus resultats d’enquestes, prement en el botó “Gestió i seguiment d’incidències, on també s’explica el procediment a seguir. En el cas que no tinga cap informe del present curs i vulga presentar alguna reclamació, al no poder gestionar-la a través del llit anterior, podrà formular-la dins del període de reclamacions a través de poli[Sol·licita].
Finalitzat el període d’incidències tècniques a l’ICE, s’obri el IAD i la possibilitat de reclamar per aquest llit a la Comissió d’Avaluació de la Docència (CED).
Com saber l’estat d’una tramitació d’una incidència?
Pot seguir la tramitació en la Intranet, des del mateix lloc on la va presentar.
Quines fórmules aplica la UPV per al càlcul d’indicadors de satisfacció per a l’avaluació del professorat?
Pot veure-les en el següent enllaç.
Formació estudiants
Com puc inscriure’m als tallers de l’ICE?
Consulta la WEB de l’ICE, allí tindràs tota la informació dels tallers als quals et pots inscriure.
La inscripció pots realitzar-la des de la web de l’ICE, entrant en el taller que t’interesse i punxant en “inscripció alumnat”.
O també accedint a tots els tallers oferits, des de la teua intranet a:
- Secretaria Virtual
- Portal de formació contínua i permanent
- Oferta formativa ICE
Quan puc inscriure’m als tallers de l’ICE?
Hi ha diverses convocatòries per curs acadèmic.
S’envia un correu informatiu a tot l’alumnat de la UPV quan comença una convocatòria d’activitats formatives dirigides a l’estudiantat.
Com obtinc el certificat d’aprofitament del taller?
En un termini de 15 dies des que finalitza cada activitat formativa, rebràs un correu automàtic amb l’enllaç per a descarregar el certificat electrònic.
Com puc convalidar aquesta formació per crèdits d’activitat?
Es convaliden els cursos. per un màxim de 2 crèdits ECTS per activitats, a raó de:
- 30 hores en cursos de l’ICE relacionats amb Competències transversals convalidables per 1 crèdit ECTS.
- 30 hores en cursos de l’ICE relacionats amb Desenvolupament personal convalidables per 1 crèdit ECTS.
Quan s’hagen cursat les 30 hores de cada apartat, s’ha de contactar amb la Secretaria de l’ICE, a través del correu electrònic: ice@upvnet.upv.es, o crear un Poli[Consulta] a l’ICE – Cursos de formació – Dirigits a l’alumnat, per a sol·licitar que s’emeta el certificat de reconeixement de crèdits per activitats en estudis de Grau i, a continuació, presentar-ho en el centre de la UPV on curses els teus estudis.
Com puc anul·lar la meua inscripció a un taller?
A través del Portal de formació, entrant en l’Oferta formativa de l’ICE del menú de l’esquerra, i després, entrant en “Tota l’oferta” i en “Les meues preinscripcions” ací pots veure en quins tallers estàs inscrit anul·lar la teua inscripció en el qual desitges, fins a 4 dies abans d’inici, si el termini és menor pots escriure un email comunicant-lo a tall-ice@upvnet.upv.es
Formació permanent
Quan puc inscriure’m a les activitats de l’ICE?
Pots inscriure’t sempre que hi haja una oferta activa: pots consultar l’oferta en vigor en el blog de l’ICE.
Durant el curs acadèmic realitzem tres convocatòries d’activitats de formació permanent i, al principi de cadascuna d’elles, rebràs un email amb les dates d’inscripció.
Què passa si finalment vull anul·lar la meua inscripció a una activitat perquè no podré assistir?
Pots anul·lar la teua matrícula a través de el portal de formació de la teua intranet fins a 4 dies abans de el inici de l’activitat. Si el termini fora menor, escriu un email comunicant-lo a tall-ice@upvnet.upv.es
A qui es dirigeix aquesta formació?
Al PDI de la UPV. Si eres personal d’investigació deus tenir Vènia Docendi per a tenir opcions de cursar les activitats. En aquest cas, sol·licita’l a través de a tall-ice@upvnet.upv.es
Com obtinc el certificat d’aprofitament de l’activitat que he finalitzat?
Per a obtenir el certificat, has d’haver assistit, com a mínim, al 80% de l’acció formativa. Una vegada tancades les actes, en els 15 dies hàbils següents des que finalitza cada activitat formativa, a la persona que ha obtingut el certificat li arribarà un correu automàtic amb indicació per a descarregar el certificat electrònic.
GOPU
Com puc demanar cita en el GOPU?
Des de la INTRANET, en el apartat “Serveis”, Institut Ciències de l’Educació, Sol·licitar cita en el Gabinet d’Orientació Psicopedagògica Universitària (GOPU)
Quant dura una visita en el GOPU?
Aproximadament 45 minuts.
La visita és presencial o virtual?
S’admeten les dues opcions. Indica la teua preferència quan respongues a el e-mail recordatori de la cita.
Puc anul·lar una cita del GOPU si m’ha sorgit un imprevist o simplement ja no vull assistir?
Sí, fins a 3 dies abans: des de la INTRANET, en l’apartat, “Serveis”, Institut Ciències de l’Educació, Sol·licitar cita en el Gabinet d’Orientació Psicopedagògica Universitària (GOPU) pots anul·lar la cita sol·licitada.
Dos dies abans o bé el mateix dia telefonant al 963 87 70 94.
Puc sol·licitar un justificant per l’assistència al GOPU?
Sí, pots sol·licitar-ho a la persona que t’haja atès.
GREM
On puc trobar la carta de serveis que ofereix el GREM?
Pots trobar informació sobre la carta de serveis que proporciona el GREM en la pàgina principal de el GREM ( https://grem.upv.es) o al vaig piular de les pàgines de la web del GREM, en l’opció “ serveis”.
Qui poden reservar els serveis del GREM?
Els serveis estan a la disposició de tota la comunitat universitària: PDI, PAS i alumnat. A aquests últims la sol·licitud la farà el docent responsable de l’assignatura per a la qual fa falta el servei d’audiovisuals. Si se sol·licita algun servei per a un estudiant, dins del formulari de la sol·licitud de servei, emplenar la part de “Sol·licite en el meu nom un servei per a” amb les dades de l’estudiant.
On puc trobar informació, plantilles i tutorials per a l’elaboració dels meus materials segons el servei que vulga sol·licitar?
Existeix una zona dedicada a l’elaboració de materials per als serveis que proporciona el GREM, tens un enllaç en la secció de CREADOR/A en la pàgina principal, i també la pots trobar en el peu de pàgina de la web de el GREM ( https://grem.upv.es) en l’opció « Materials de suport”.
Puc utilitzar els serveis del GREM per a elaborar vídeos fora d’una docència reglada de la UPV?
Tots els serveis del GREM són gratuïts per a l’elaboració de materials docents dins d’una docència reglada en la UPV. Per a una docència no reglada, o un ús particular està contemplat en els pressupostos de la UPV un cost de 300€/hora per a la utilització dels estudis Polimedia+.
Com puc reservar els serveis?
Tots els serveis que presta el GREM es reserven des del portal WEB del GREM ( https://grem.upv.es) o accedint des de la web de l’ICE ( https://www.ice.upv.es) en l’opció “GREM”.
- Una vegada en el portal, cal prémer sobre l’opció “Iniciar sessió” del menú principal i identificar-se amb les credencials d’UPVNET.
- Una vegada identificat es mostra l’opció de menú “Reserves”, i el botó “Sol·licitar nou servei”.
- Dins d’aquesta opció es mostra la finestra de selecció de serveis, agenda i horaris disponibles en franges de 30 minuts per a anar seleccionant el temps que estime oportú. Emplenar el camp obligatori de descripció i prémer el check d’acceptació de les condicions de servei i el botó “Enviar”.
- Li arribarà un correu de justificant de recepció de la sol·licitud.
- Quan siga validada pel tècnic, li arribarà un altre correu de confirmació d’aquest.
Com cercar recursos en el repositori del GREM?
El repositori del GREM està dividit en dues seccions, una per a els/as creadors/as de continguts que necessiten un lloc per a publicar les seues produccions i una altra part dedicada a recursos d’interès que proporciona l’ICE a la comunitat universitària. A aquesta última s’accedeix directament des de l’opció del menú «Recursos». Si utilitzes el cercador estant en aquesta secció solament trobarà recursos d’aquesta secció.
Per a cercar continguts de creadors/as, cal utilitzar el cercador de la pàgina principal del GREM.
Si eres un/a creador/a i cerques les teues produccions, prem a «Iniciar sessió» en el menú i introdueix les teues credencials d’UPVNET i prem sobre l’opció «El meu Espai». Si utilitzes el cercador estant en aquesta secció solament trobarà recursos d’aquesta secció.
Sigues creador/a o no, en iniciar sessió en la WEB del GREM:
- Et permet accedir a continguts que estiguen restringits a personal de la UPV.
- Et permet guardar com a favorits recursos que trobes del teu interès per a després poder accedir a ells directament des de l’opció del menú «Favorits». Si utilitzes el cercador estant en aquesta secció solament trobarà recursos d’aquesta secció.
Pots guardar la vista actual des de la icona de compartir .
PAU
Quina duració té el PAU?
Està estimada en 50 hores (2 ECTS) distribuïdes de gener a juliol.
Quan comença i finalitza el PAU?
Normalment comença gener-febrer i acaba entre juny i juliol. Pots veure el calendari d’activitats en la convocatòria.
A qui va dirigit el PAU?
És una formació dirigida al personal universitari que desitja dedicar-se professionalment e a la docència concretament al col·lectiu de professors ajudants, i als contractats/as predoctorals (FPU, FPI i altres) i dins d’aquests als quals estiguen a punt de finalitzar el seu contracte. També poden participar els professors associats que es troben en els seus primers anys de docència.
Com m’inscric?
Via intranet, en la convocatòria s’indica la manera de fer-lo
Com m’assabente de la convocatòria?
Es dona difusió pels canals habituals (web de l’ICE), a més d’enviar correu electrònic als possibles candidats.
Quan està previst que isca la convocatòria?
La convocatòria és anual, sobre desembre ix la informació en la web
PIAE+
Com m’inscric a la formació d’activitats PIAE+?
- Des de la INTRANET, apartat “Secretaria Virtual”/ Portal de Formació Contínua i Permanent/Oferta Formativa/ICE/PIAE+/Veure cursos
- També pots accedir a l’oferta formativa PIAE+ en aquest link.
Qui és el responsable PIAE+ del meu centre?
En la web del PIAE+ ( https://piae.upv.es/) en l’apartat Qui som? trobaràs el llistat de responsables i coordinadors del teu centre.
Puc fer un canvi de grup tutorial?
Els canvis de grup són possibles, però ho has de gestionar en el propi centre, parlar-ho amb el responsable PIAE+ del teu centre.
Com puc sol·licitar el certificat de participació, com a tutelat/da, al PIAE+, perquè m’acreditin el crèdit d’activitats a la secretaria?
Un cop finalitzat el curs acadèmic, des de la intranet a l’apartat PIAE+, pots descarregar-te el certificat de participació que acredita que has estat estudiant-tutelat/da. Si necessites convalidar el crèdit corresponent t’has d’adreçar a secretaria del teu centre i t’indicaran el tràmit per a la convalidació, varia en funció del centre.
On puc visualitzar l’oferta formativa del PIAE+?
L’oferta d’accions formatives del PIAE+ es pot trobar en el següent link.
Com puc obtenir el certificat d’haver sigut professor tutor o estudiant tutor?
Els certificats de tutors (estudiants i professorat) es poden descarregar de manera automàtica, a través de la intranet UPV, a l’apartat PIAE+. La baixada és automàtica.