És la formació dissenyada a partir de les peticions de grups de professorat que pertanyen a un mateix departament o centre, i que desitgen donar resposta a un problema concret per mitjà de l’acció formativa. La demanda pot estar integrada en els plantejaments institucionals o sorgir de la reflexió d’un grup docent.
La formació, que cada centre o departament considere necessària, es deu sol·licitar pel personal responsable o coordinador, mitjançant un poli[Sol·licita] i adjuntant el formulari de sol·licitud emplenat.
Una vegada rebut el formulari per part de l’ICE, s’establiran tots els aspectes d’aquesta acció, acordant els termes de la col·laboració que poden anar des de l’assessorament tècnic i l’assessorament en el disseny de l’acció formativa fins al pagament d’els/les formadors/as.
L’acceptació o denegació de la proposta de formació es notificarà com a màxim en 10 dies hàbils des de la sol·licitud. Excepte en festes i períodes vacacionals establits per la universitat.
El centre impulsor de l’activitat s’encarregarà de cercar les instal·lacions i del material (fotocòpies, material informàtic, dossiers, etc.), així com de realitzar la difusió pertinent. L’ICE emetrà els certificats electrònics corresponents.