Procediment per a sol·licitar accés a informació pública

Objecte del servei

Proporcionar a les persones sol·licitants la informació pública corresponent a la Universitat Politècnica de València que requerisquen, en els termes, abast i amb els límits previstos en la normativa vigent.

Descripció del servei/activitat

S’entén per informació pública tota informació, independentment de la seua naturalesa i del suport o mitjà en què es trobe, produïda o en possessió de la Universitat en l’exercici de les seues competències.

El dret d’accés és un dret que complementa la informació que el ciutadà pot obtenir consultant la informació publicada en el Portal de Transparència de la Universitat Politècnica de València i en la resta de webs corporatives.

Podran ser inadmeses aquelles sol·licituds relatives a informació que tinga caràcter auxiliar o de suport com a notes, esborranys, resums i documents de treball intern, així com la informació en curs d’elaboració. Tampoc poden sol·licitar-se per aquesta via informació que requerisca una acció prèvia de reelaboració.

Persones interessades/Sol·licitants

Persones físiques o jurídiques, ja siguen de caràcter públic o privat.

Documentació a presentar

Imprès de sol·licitud normalitzat: “Sol·licitud d’Accés a la Informació Pública”.

Com es presta el servei

Per a exercir el dret d’accés a la informació pública a fi de conèixer la informació que obre en poder de la Universitat Politècnica de València, s’ha de presentar una sol·licitud dirigida al Servei d’Administració Electrònica i Transparència, on s’indique la identitat del sol·licitant, la informació que sol·licita, una adreça de contacte, preferentment electrònica, a l’efecte de comunicacions i en el seu cas, la modalitat que es preferisca per a accedir a la informació sol·licitada.

La persona sol·licitant no està obligada a motivar la seua sol·licitud d’accés a la informació. No obstant això, podrà exposar els motius pels quals sol·licita la informació i que podran ser tinguts en compte quan es dicte la resolució. No obstant això, l’absència de motivació no serà per si sola causa de rebuig de la sol·licitud.

La sol·licitud podrà presentar-se:

Presencialment.

a) En el Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat en l’edifici 3F, planta baixa, al costat de Rectorat, camí de Vera, s/n, CP 46071, de València; en el Registre de l’Escola Politècnica Superior d’Alcoi, situat en la plaça Ferrándiz i Carbonell, s/n, d’Alcoi; o en el Registre de l’Escola Politècnica Superior de Gandia, situat al carrer Paranimf, número 1, del Grau de Gandia.

b) En qualsevol de les formes establides en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Telemàticament.

A través de poli[Sol·licita].

Terminis de sol·licitud/presentació

Termini de presentació: Durant tot l’any (el mes d’agost es considera inhàbil a l’efecte de tramitació).

Procés de tramitació

El procés de tramitació es desenvolupa segons les següents fases:

  • Rebuda la sol·licitud s’analitzaran els següents aspectes:
    • Identificació de les dades de la sol·licitud
    • Identificació de la informació sol·licitada
  • Si la informació no obra en poder de l’òrgan al qual es dirigeix la sol·licitud o sigut elaborada o generada en la seua integritat o part principal per un altre òrgan, aquesta es remetrà a l’òrgan competent, si es coneix.
  • L’òrgan competent per a resoldre la sol·licitud analitzarà si està afectada pels límits al dret d’accés, si existeixen causes d’inadmissió o si la informació sol·licitada poguera afectar drets de tercers, i en aquest cas es concedirà, als tercers afectats, un termini per a la presentació d’al·legacions.
  • L’òrgan competent realitzarà la ponderació considerant l’interès públic en la divulgació de la informació i els drets dels afectats.

La resolució en la qual es concedisca o denegue l’accés haurà de notificar-se al sol·licitant i als tercers afectats que així ho hagen sol·licitat, en el termini màxim d’un mes des de la recepció de la sol·licitud per l’òrgan competent per a resoldre. Aquest termini podrà ampliar-se per un altre mes en el cas que el volum o la complexitat de la informació que se sol·licita així ho facen necessari i prèvia notificació al sol·licitant.

Recursos que procedeixen contra la resolució.
Les resolucions dictades en matèria d’accés a la informació pública són recurribles directament davant la Jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, amb caràcter potestatiu i previ a la seua impugnació en via contenciós-administrativa podrà interposar-se una reclamació davant el Consell Valencià de Transparència, en els termes previstos en l’article 38 de l’ey 1/2022, de 13 d’abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

Pots consultar el diagrama de flux del procés de tramitació en aquest enllaç.

Consultes

Qualsevol consulta a realitzar relativa a aquest servei ha de realitzar-se a través de poli[Consulta].

En aquells casos en què es considere necessari, des del SAET contactarem de manera telemàtica o telefònica amb la persona interessada per a la resolució de la consulta.