AirbusBBVAbpEdwards LifesciencesFermaxFordHPHuaweiMercadonaMinsait an Indra companyNTT DatapwcSan LucarSantanderSiemens

AIRBUS: Un futur geopolític per a l’aviació: tres riscos clau de la dècada vinent.

El món és global. Els seus reptes col·lectius. I el seu futur incert. La perspectiva geopolítica, amb les seues conseqüències en dinàmiques socials, econòmiques, energètiques i tecnològiques, contribueix en la definició del futur de l’aviació, com a element decisiu al costat de la perspectiva tècnica. En aquest projecte, les estudiants afronten una anàlisi global del sector aeronàutic identificant tres reptes col·lectius als quals les empreses, institucions públiques i organitzacions internacionals s’enfronten en la dècada vinent, apuntant a àrees d’acció per a prevenir aquests riscos globals.


BBVA: Construir la millor iniciativa sostenible per als nostres clients. 

A través d’aquest títol m’agradaria plantejar a les participants l’oportunitat de crear una iniciativa sostenible i real, traslladar al món real aqueixes idees que ens poden ajudar a reduir la petjada de carboni o a millorar la salut financera dels nostres clients. En BBVA estem convençuts que la sostenibilitat és un tema de convenciment i ens agradaria comptar amb les teues aportacions, t’apuntes?


BP: La nostra finestra d’oportunitat.

La societat actual té un gran repte per davant per a resoldre el trilema energètic: el subministrament d’energia segura, assequible i neta, com aprofitaries la finestra d’oportunitat que aquesta revolució energètica està obrint al nostre país i a la nostra regió? quines són les palanques en les quals ens podem recolzar? on estan les majors dificultats? quin rol pot jugar l’administració, l’acadèmia, les empreses?


EDWARDS LIFESCIENCES: Gestió de la diversitat generacional en la indústria farmacèutica/medical devices.

Desenvolupament d’una estratègia que elimine els biaixos inconscients en l’empresa. La diversitat generacional és una realitat. La gestió de la convivència de diferents generacions és un dels reptes de les empreses. La diversitat generacional aprofita i connecta el coneixement de les diferents generacions, i és una prioritat perquè les empreses asseguren la innovació, creixement i sostenibilitat. Es tracta de generar eines per a una gestió estratègica, potenciar les capacitats individuals, aconseguir sinergies i aconseguir que les generacions se senten part d’una mateixa missió.


FERMAX: Com una empresa amb un model de venda B2B ha d’adaptar part de la seua estratègia de Màrqueting i Comunicació al B2C. 

Definir i establir un pla de màrqueting enfocat en la comunicació de l’experiència del client i beneficis dels productes FERMAX, mitjançant l’obertura de nous canals de comunicació, i la creació i consolidació d’un nou to comunicatiu cap a un nou target en una empresa, l’estratègia de comunicació de la qual fins al moment ha estat basada en un model B2B.


FORD: Disseny d’una mobilitat sostenible a Espanya per a 2035.

La mobilitat urbana sostenible és un concepte de transport eficaç i eficient que dona prioritat a l’accessibilitat per a crear una vida millor per a les persones a llarg termini. L’objectiu màxim de la mobilitat sostenible és aconseguir la llibertat de moviment de persones i béns de manera intel·ligent i eficient sense impacte negatiu en el medi ambient. Per a això, haurem de tenir en compte els elements i infraestructures necessàries, i la seua cadena de valor de principi a fi, assegurant una sostenibilitat transversal. I ser capaços de tenir en compte els diferents entorns en els quals caldrà satisfer aqueixes necessitats de mobilitat.


HP: Com aprofitar les comunitats virtuals en els processos de transformació digital. 

Com ajudar els nostres clients a digitalitzar molts dels processos que, continuen fent-se de manera manual. Això implica entrar en mercats en els quals encara no tenim presència i, per tant, sorgeix la necessitat d’aprendre dels nostres clients i, alhora, ajudar-los a aprendre els uns dels altres i crear nou valor, utilitzant les comunitats virtuals o altres entorns que estan sorgint a través de la tecnologia.


HUAWEI: #Tech4Seniors.

Cerquem maneres d’ajudar i cuidar als nostres majors a través de la tecnologia, fent-la més accessible per a ells i que així tinguen major connectivitat i accessibilitat. Des de IoT, plataforma de teleassistència, tecnologia a través d’un wearable, cerquem la forma perquè mai se senten sols i sempre connectats i segurs!


MERCADONA: El futur del retail: com optimitzar els supermercats per a traure el màxim partit de les dades i garantir la millor experiència de client.

• Digitalització en el punt de venda: solucions que milloren el procés de compra.
• Modernització de la gestió de l’empleat: solucions per a optimitzar la gestió del temps del personal de botiga.
• Logística: com invertir en tecnologia per a optimitzar els processos logístics i la sostenibilitat garantint el proveïment.


MINSAIT an Indra company: Millora de la vida dels ciutadans a través dels serveis públics.

Proposar solucions per a la modernització dels serveis digitals als ciutadans, amb propostes per a aconseguir una atenció millor i una experiència d’ús més accessible, que arribe a tots els col·lectius i done resposta a les necessitats de connectivitat digital, contribuint a aconseguir ciutats més intel·ligents i sostenibles. Tot això fent ús de tecnologia IoT, tecnologies en el núvol, ciberseguretat, IA…


NTT DATA: Els reptes del desenvolupament de negoci. De l’oportunitat a la prestació del servei.

El desenvolupament de negoci és un procés que abasta tot el cicle de vida d’una oportunitat i que és present durant tota la relació entre client i proveïdor. El repte que plantegem consisteix a conèixer, analitzar i fer més eficient el procés del desenvolupament de negoci elaborant una proposta de solució de millors pràctiques utilitzant metodologia CANVAS.


PWC: Retenció del talent en un entorn de treball exigent.

Actualment, la fidelització del talent no s’aconsegueix tan sols amb una bona compensació econòmica. Els nivells de rotació i pèrdua de talent en entorns de treball exigents s’han disparat. El repte consisteix a identificar què motiva als empleats de gran talent i dissenyar models de treball i compensació no monetària, eines de suport o accions a implementar per part de les empreses que treballen en aquests entorns, amb la finalitat de reduir aquests nivells de rotació i fidelizar a aquest talent.


SAN LUCAR: Innovació del procés d’OnBoarding adaptat al nou concepte d’empresa agroalimentària.

El repte actual del nostre sector és respondre a la creixent demanda, comptant amb recursos cada vegada més limitats. Per a poder donar resposta a aquest desafiament, necessitem professionals com vosaltres. Volem que el vostre aterratge en el sector siga el més adaptat a la nova realitat del mateix i, alhora, a la vostra generació. Innovar el procés d’incorporació en l’empresa agroalimentària és el repte que us proposem.


SANTANDER: Com pot ajudar la tecnologia a les grans empreses per a ser més sostenibles.

El canvi climàtic és un dels desafiaments més rellevants als quals s’enfronta la nostra societat. Per a posar en marxa plans d’actuació que aconseguisquen prevenir, i reduir el seu impacte, les companyies han de començar a mesurar les emissions de C02 que es generen a conseqüència de la seua activitat. El gran repte, és capturar, quantificar i comparar dades per activitat, la qual cosa suposa un gran desafiament per als seus processos interns i l’ecosistema comercial en el qual operen; com creus que la tecnologia, l’estadística, o les noves disciplines de data science poden ajudar a les empreses en aquest viatge?


SIEMENS: Millora de l’experiència d’Usuari amb un Sistema Bidireccional d’Alertas en Temps Real Aplicat a la xarxa ferroviària.

Dissenyar una aplicació que arreplegue i distribuïsca de manera bidireccional i en temps real informació sobre situacions quotidianes que afecten l’experiència d’usuari en la xarxa ferroviària. Definir casos de reporte, analitzar solucions tècniques, dissenyar interfícies amb un Centre de control ferroviari, estudiar la integració en plataformes externes (DOCO), cost d’implementació, temps i línies futures de desenvolupament.