Reptes Emplea 3a edició – 2025

AIMPLAS: Eines i bones pràctiques per al càlcul de l’impacte de Projectes d’I+D: des de la preparació i gestió, fins a l’explotació dels resultats d’investigació.

El càlcul de l’impacte dels projectes d’I+D és crucial per a mesurar els seus beneficis econòmics, tecnològics i socials. En la fase de preparació, és essencial definir objectius i fites clares, com el marc realista i protecció i ús dels resultats. Durant la gestió, el seguiment en el mesurament d’impacte assegura que els objectius es complisquen. En l’explotació de resultats, una bona planificació de comercialització ajuda a maximitzar l’ús dels resultats i l’impacte post-projecte. Finalment, l’avaluació d’eines d’extrapolació d’impacte a llarg termini i la implementació de bones pràctiques en totes les fases del desenvolupament garanteix que els beneficis de la investigació es materialitzen efectivament en la societat: creació d’ocupació i sostenibilitat


BBVA: Desafiament BBVA de finançament innovadora per a la resiliència empresarial post DANA.

Creació d’un Departament Especialitzat en BBVA per a donar suport a la Reconstrucció, reimpulse i creixement en l’activitat del teixit empresarial valencià afectat després de les DANA, mitjançant un exhaustiu programa que combine finançament (en vessant de préstecs, de subvencions i d’ajudes), així com assistència tècnica, app específica viable, intuïtiva i eficient i detecció d’esculls concrets a salvar en els procediments per a fer costat així a les Pimes valencianes en la seua recuperació. Tenint com a objectiu últim més enllà de la reconstrucció el creixement i millora en modernitat, eficiència, sostenibilitat i internacionalització.


bp: La refineria de bp a Castelló es transforma en un hub d’energia integrada amb projectes d’inversió en producció d’energia baixa en carboni, com l’hidrogen verd i el combustible d’aviació sostenible.

Per a avançar en la transició energètica, hem de treballar en tots els fronts i enguany ens volem centrar en el de la logística, clau per a guanyar en eficiència i sostenibilitat. Ajuda’ns a crear un pla integral de transformació per als magatzems, alineat amb la estratègia digital de la companyia i amb la transformació de la gestió de materials derivada del projecte d’estandardització de SAP i de la integració dels nous projectes amb la planta existent.

Si vols formar part de la transició energètica i eres una apassionada de la logística i el lligen manufacturing, aquest és el teu repte.


Deutsche Telekom IT Powered by T-Systems Iberia: Matching intel·ligent: plataforma de mentorship per a dones IT.

Dissenya i crea una plataforma innovadora de mentoría que connecte i empodere al talent tech femení, utilitzant intel·ligència artificial.


Edwards Lifesciences: Millorar el procés d’incorporació proporcionant una experiència personalitzada, eficient i atractiva.

Missió del Repte

  1. Proporcionar una experiència d’incorporació que siga personalitzada, eficient i atractiva.
  2. Agilitar l’adaptació i l’entrenament dels nous empleats mitjançant tecnologia innovadora de chatbot.
  3. Reduir la càrrega de treball dels buddies i millorar l’eficiència general del procés d’incorporació

El Corte Inglés: Donar la possibilitat al client de crear el seu propi avatar en la nostra web per a veure com li queda la mercaderia seleccionada:

Introduir mesures i característiques pròpies per a crear el teu avatar que vestirà les peces seleccionades pel client en la web i afegir opcions de famílies a l’avatar que combinen amb la peça seleccionada per a comprar (més opcions de compra, vendes creuades…)


FERMAX: Prova de concepte de servei de valor afegit a través de videoporters i control d’accessos connectats.

A través de la digitalització i connectivitat del producte, com generar una necessitat a l’usuari final perquè contracte serveis de valor afegit a través de videoporters i control d’accessos connectats? Quins beneficis es podrien oferir tant a nivell individual com de comunitat de veïns?


Huawei: Tech4Inclusion: innovació per a la inclusió.

Segons ACNUR, a la fi d’abril de 2024 hi havia més de 120 milions de persones en situació de desplaçament forçat a causa de conflictes, persecucions i violència. La inclusió de persones refugiades és fonamental per a la seua integració en les noves comunitats i per a garantir-los drets fonamentals i accés a oportunitats. La tecnologia té un paper clau a proporcionar solucions innovadores per a abordar aquest desafiament.

Com pot ajudar la tecnologia al fet que els refugiats s’adapten més ràpid als seus nous entorns?


Mercadona IT: Nous models d’escolta activa per a connectar als nostres clients amb la innovació de producte.

La nostra missió en Mercadona és desenvolupar els millors productes amb la màxima qualitat i al millor preu possible. Per a continuar millorant cerquem una eina d’escolta activa que ens permeta:

  • Optimitzar la captació d’inputs i la resposta als nombrosos comentaris que ens arriben amb punts de millora.
  • Comptar amb una solució capaç de modular la resposta en funció del sentiment detectat en el missatge.
  • Garantir que els inputs arriben als responsables del producte perquè puguen gestionar la informació i actuar en conseqüència.

Minsait (an Indra Company): Aplicació de la IA per a la Prevenció i Gestió de Desastres naturals.

Actualment, molts sistemes manquen de la capacitat per a predir amb precisió els desastres naturals o emetre alertes primerenques efectives. Una vegada que ocorre l’emergència, la situació es complica encara més a causa de la limitada visibilitat sobre els recursos disponibles, tant materials com humans, la qual cosa dificulta una gestió eficient i oportuna.

El desafiament és desenvolupar una solució tecnològica que permeta prevenir, gestionar o mitigar l’impacte d’aquests fenòmens naturals utilitzant la intel·ligència artificial.


L’ús de vehicles autònoms és ja una realitat en diversos àmbits: exploració espacial, transport terrestre, vigilància aèria… i també en l’àmbit marí. Com a exemples en el medi marí, aquests vehicles autònoms realitzen missions d’exploració i mapatge del fons marí, recopilació de dades oceanogràfiques o inspecció d’infraestructures marines, com ara parcs eòlics.
Aquests xicotets vehicles es despleguen des de vaixells d’abastament emprant sistemes de llançament i recuperació com ara grues o plataformes, sempre amb l’assistència de personal de tripulació.
Es persegueix l’objectiu de disposar de solucions més autònomes, orientades al fet que el propi vaixell d’abastament puga arribar a ser no tripulat. Per a això es planteja el repte de resoldre de manera autònoma el desplegament, la recollida i l’emmagatzematge d’aquests vehicles a bord, incloent la preparació per a la següent missió: descàrrega de dades i recàrrega energètica.


NTT Data: Hyperautomation challenge amb Low Code i IA.

La IA ha transformat el paradigma mundial empresarial i, en combinació amb Low Code, el desenvolupament d’aplicacions comença una nova era. El repte consisteix a aplicar hiperautomatización per a augmentar l’eficiència en la gestió de processos corporatius utilitzant palanques com la IA i el Low Code, esteu preparades per a superar-lo?


PwC: El Rol de les grans empreses davant catàstrofes naturals.

L’objectiu del repte se centrarà en identificar els possibles rols que poden assumir les grans empreses davant catàstrofes naturals ocorregudes pròximes a la seua localització, atenent els seus recursos i capacitats. Amb l’objectiu últim d’obtenir un mapa de capacitats sectoritzat que responga a les principals necessitats dels afectats i que maximitze les diferents aportacions de manera estructurada i ordenada. El mètode de treball se centrarà principalment en entrevistes i workshops amb els diferents grups d’interès (societat, administració pública, empreses, tercer sector,…) partint de lliçons apreses i la realització d’un bechmarking nacional i internacional.  


Siemens: Maintenance Smart Guidance tool.

Desenvolupar un sistema de guiat intel·ligent per a labors de manteniment. Optimització de la disponibilitat operacional a través de la millora dels processos de manteniment. Garantint la transferència d’informació d’equips sènior a personal júnior. Establint la base a algorismes de predicció i IA adaptativa per a optimització de treballs oferint màxima disponibilitat de serveis ferroviaris.