La temàtica d’enguany és la salut, el benestar emocional i els hàbits saludables
La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura va presentar el dimecres 14 de juny, a la Sala Rex Natura d’Alzira, la nova campanya «Llegir en valencià, per a estimar-nos», amb la presència denombroses entitats públiques i privades que col·laboren en un objectiu comú, que la gent llija i que ho faça en valencià.
La temàtica d’enguany és la salut, el benestar emocional i els hàbits saludables. Una col·lecció d’11 llibres en els quals la salut mental, l’autoconeixement, les malalties degeneratives, la vellesa, el dol, les malalties greus, l’autoestima, les addiccions, els trastorns de conducta, la pràctica de l’esport o la superació personal seran els temes protagonistes.
Calendari
La campanya comença el 18 de juny amb el diari Levante-EMV i el 2 de juliol amb el diari Información.
La col·lecció s’inicia amb el llibre El vestit més bonic, un emotiu relat sobre l’autoestima escrit per Raquel Ricart, amb la il·lustració de Jotaká. Aquest primer llibre es podrà aconseguir gratis, la resta de títols es podran adquirir dissabtes i diumenges amb Levante-EMV, i divendres i dissabtes amb Información, per només 1 euro.
La col·lecció
Seran relats breus, de lectura fàcil, en el qual, de manera entretinguda i atractiva, coneixerem onze històries, en clau positiva i amb esperança, d’uns fets que commoguen els lectors i les lectores i posen en valor la valentia de les persones davant situacions difícils,la importància de valorar-nos, d’estimar-nos, d’estimar a altres persones i com no, de deixar-nos estimar.
La col·lecció de llibres «Llegir en valencià, per a estimar-nos», contindrà narracions
escrites per autors i autores de l’actual panorama literari valencià, comGemma Pasqual, Vicent Usó, Raquel Ricart, Mercè Climent, Maria Jesús Bolta, Esperança Camps, Esther Climent, Juli Martínez, Pasqual Alapont, Elvira Cambrils i Vicent Sanz.
Cada llibre estarà centrat en un tema concret, per tant, la temàtica principal de cadascun dels llibres, tractarà de transmetre als lectors i les lectores com viuen els protagonistes principals de cada història situacions concretes per poder superar moments complicats, què els passa o què fan els protagonistes per aconseguir la felicitat, per a millorar la seua situació, per a sentir-se millor, etc.
Històries senzilles, que en 64 pàgines, ens ajudaran a millorar els nostres hàbits i conèixer els beneficis que aporta exercitar el cos i la ment per aconseguir una vida saludable. Històries pròximes que viurem i sentirem com a nostres, perquè estaran ubicades ací, al nostre territori.
Així mateix, les cobertes han sigut dissenyades per Jotaká, Pablo Caracol, Borja Bonaque, Virginia Lorente, Vane Julian, Cachetejack, Laura Inat, David van der Veen, Benedetta Notarandrea, Adela María Flore i José Luis Arroyo.
Públic destinatari
La col·lecció de llibres «Llegir en valencià, per a estimar-nos» anirà dirigida principalment al públic familiar, juvenil i adult que ja està habituat a llegir en valencià com també, per als qui volen fer el primer pas i iniciar-se en la lectura en valencià. Per això, els llibres contindran característiques tècniques específiques que facilitaran la comprensió lectora dels textos. El vocabulari serà senzill, la mida de la lletra, gran, l’interlineat, generós i contindran 64 pàgines per llibre. A més, el fet d’ubicar les històries al nostre territori farà que siguen més atractives per al públic destinatari.
Més de 3.500 euros en premis
Com és habitual, durant la campanya es posarà en marxa un concurs en el qual els participants hauran de respondre setmanalment preguntes sobre els llibres. Entre els diferents encertants se sortejaran més de 3.500 euros en premis.
Una campanya amb compromís social
«Llegir en valencià» és una campanya impulsada des de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura i que compta amb la implicació de nombroses institucions públiques i privades vinculades al món del llibre i la cultura, com són Levante-EMV, Información, Consum, la Diputació de València, Arroz Dacsa, Teika, Caixa Popular, la Universitat d’Alacant, la Universitat Politècnica de València, Escola Valenciana, la Generalitat Valenciana, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i el Consell Valencià de Cultura.
I compta amb la col·laboració de la Fundació Bancaixa, Bioparc, Café Silvestre, Pollos Planes, Rolser, l’Institut d’Estudis Comarcals de la Marina Alta i els ajuntaments d’Alcoi, l’Alcúdia i Beneixama. A més a més, disposa del suport de més de 30 entitats de diferents àmbits: ACPV, À Punt, Albena Teatre, AELC PV, AEPV, CCOOPV, COBDCV, Corts Valencianes, CRIT Companyia de Teatre, ERPV, EUPV, Federació de Societats Musicals CV, Federació Valenciana de Municipis i Províncies, FULL, Gegantur, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, Mancomunitat de la Ribera Alta, Mancomunitat de la Ribera Baixa, Mancomunitat de la Safor, Mancomunitat de la Vall d’Albaida, Món d’Animació, PEN Català, Reial Societat Econòmica d’Amics del País, Sala Rex Natura, Sala Russafa, STEPV, Teatre Micalet, Tresdeu, Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Unió de Llauradors i Ramaders, Unió de Periodistes Valencians, UV, UJI, UMH i UNED.
«Llegir en valencià» és l’única campanya d’animació lectora que, des de fa 18 anys, fomenta la lectura en la nostra llengua i dona a conèixer la cultura, els costums i les tradicions del poble valencià.