Contingut de la pàgina
Descripció del títol
El sector turístic ha sigut històricament pioner a introduir les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC). L’aplicació integral, i integrada, en les destinacions turístiques de les tecnologies ens condueix al concepte d’Intel·ligència Turística, entesa com la interrelació coherent i harmònica dels pilars bàsics del desenvolupament i sostenibilitat turística, utilitzant i aprofitant les TIC.
La Intel·ligència Turística significa recopilar i aprofitar les dades generades pels usuaris per a conèixer les seues motivacions i necessitats, millorar i ajustar l’oferta a la demanda de manera eficient, però sobretot per a donar suport a la presa de decisions estratègiques en un destí o empresa turística.
La Intel·ligència Turística es planteja com una via excel·lent de planificació i gestió turística aconseguint un desenvolupament ampli i ordenat des de la innovació, la governança, l’accessibilitat, la sostenibilitat i la connectivitat.
Objectius del títol

L’objectiu principal del MuInTur és la integració de solucions tecnològiques i models d’intel·ligència turística per a la recopilació de dades, processament, anàlisi i interpretació d’aquests, que afavorisquen la presa de decisions en una empresa o destinació turística.

De manera holística, aprofundirà en el coneixement de les principals eines tecnològiques al servei de les empreses i administracions turístiques quant a la gestió de clients, control de visitants, accés a recursos, promoció i comercialització de productes i destinacions turístiques.

El propòsit és que l’alumnat siga capaç d’entendre i assimilar el procés integral que se segueix per a la gestió turística a través de la captura i explotació de les dades, el seu tractament i presentació per a la presa de decisions.

Tot això es plantejarà des de la base de la gestió de la informació i explotació de dades pròpies obtingudes dels clients i d’altres fonts externes.
Eixides professionals
El desenvolupament curricular del Màster Universitari en Intel·ligència Turística es basa en els principis arreplegats en el model de Destinació Turística Intel·ligent (DTI) que proposa l’Institut Valencià d’Investigacions Turístiques (Invat·tur), que ha sigut adoptat per la Secretaria d’Estat de Turisme (SEGITUR). Per a la selecció de les competències del títol s’ha considerat la informació arreplegada en el Llibre blanc per a una Nova Estratègia Turística de la Comunitat Valenciana, elaborat per la Universitat d’Alacant, amb la participació de gran part de l’ecosistema empresarial i acadèmic.
A conseqüència de les conclusions del Llibre blanc s’ha desenvolupat el Pla Estratègic de Turisme de la Comunitat Valenciana 2020/2025. És a dir, els alumnes del màster tindran les competències bàsiques que s’espera que tinguen els professionals del turisme en els pròxims anys, combinant tecnologies de la informació, analítica de dades i l’estratègia turística.
Dirigit principalment a
Es consideren que els graus i llicenciatures de la branca d’Economia i Ciències Socials són els més adequats per a accedir a aquest màster i en particular els següents graus que s’esmenten:
- Graus de Turisme, ADE i Doble Grau Turisme-ADE.
- El grau de referència utilitzat per al disseny del pla d’estudis és el Grau de Turisme que s’imparteix en l’EPSG de la UPV.
Els sol·licitants amb titulacions les competències de les quals siguen diferents de les anteriors seran avaluats per la Comissió Acadèmica del Màster.
Tot l’alumnat que accedisca al màster ha d’haver cursat necessàriament almenys 12 crèdits en mètodes quantitatius: inferència estadística univariant, estadística descriptiva, fulls de càlcul, etc.
Estructura del màster
Crèdits: 60 ECTS
Obligatòries: 42 ECTS | Optatives: 6 ECTS | Practiques externes: 0 ECTS | Treball final de màster (TFM): 12 ECTS
Mòdul 1. Mòdul Obligatori: 42 ECTS obligatoris
Matèria: Sistemes d’Informació Turístics
Crèdits mínims: 12 | Caràcter: Obligatori
Matèria: Anàlisi de la Informació Turística
Crèdits mínims: 12 | Caràcter: Obligatori
Matèria: Governança i Gestió Turística
Crèdits mínims: 18 | Caràcter: Obligatori
Mòdul 2. Mòdul Desenvolupament Professional: 6 ECTS optatius
Matèria: Gestió de la Innovació i la Tecnologia
Crèdits mínims: 4 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Seminaris i Conferències
Crèdits mínims: 2 | Caràcter: Optatiu
Mòdul 3. Module Treball Fi de Màster: 12 ECTS treball fi titulació
Matèria: Treball Fi de Màster
Crèdits mínims: 12 | Caràcter: Treball Fi Titulació
Pràctiques en empresa
El Mòdul de Desenvolupament Professional és Optatiu. Aquest mòdul pretén acostar al futur diplomat a l’exercici professional i aprofundir en l’adquisició de competències generals relacionades amb la pràctica professional. L’estudiant també té la possibilitat de cobrir part o la totalitat d’aqueixos crèdits mitjançant la realització de pràctiques externes.
Empreses col·laboradores
Diferents institucions i persones relacionades amb el sector turístic han mostrat el seu suport a la proposta del MuInTur:
- Turisme Comunitat Valenciana (Secretaria Autonòmica de Turisme)
- Invat.tur (Direcció)
- Ajuntament de Gandia (Alcaldia)
- Urbalab (Direcció)
- Centre d’Empresaris de la Safor (Presidència)
- Associació Empresaris Hotelería (Presidència)
- Beezhotels.com Revenue Mng.& E-commerce (Gerència)
- Fundació Turisme València (Direcció Gerència)
Treball Fi de Màster
En aquest apartat podeu trobar tota la informació rellevant sobre els TFM’s (normativa, terminis, etc.) a l’Escola Politècnica Superior de Gandia (EPSG)