Contingut de la pàgina
Descripció del títol
Els mitjans digitals s’han convertit en els principals canals de màrqueting, comunicació i venda per a les empreses. El perfil de professional que domina la comunicació digital (estratègia, continguts, etc.) és un dels més sol·licitats tant per empreses emergents que comencen la seua marxa en el món digital com per empreses que volen digitalitzar la seua estructura empresarial. Per això, acabats de titular i professionals que desitgen reciclar-se cerquen màsters i postgraus que els oferisquen aquests coneixements.
El Màster Universitari en Mitjà social i Comunicació Corporativa representa una oportunitat única per a formar-se en aquests aspectes. Aquest Màster contribuirà a crear professionals de l’àmbit de la comunicació corporativa amb coneixements especialitzats i adaptats al context digital i tecnològic, tal com requereix el mercat laboral present i futur.
Objectius del títol
Objectiu general

L’objectiu del Màster Universitari en Mitjà social i Comunicació Corporativa consisteix a oferir als estudiants una formació completa per a desenvolupar una estratègia de comunicació en l’empresa/organització. Aquest objectiu general es desglossa en els següents objectius específics:
Objectius específics

Comprendre i implementar els fonaments de la comunicació corporativa.

Arreplegar i analitzar la informació rellevant de l’entorn i de l’audiència digital per a la presa de decisions.

Desenvolupar un pla de comunicació digital, utilitzant els canals i continguts més adequats en funció de l’audiència.

Formar als estudiants en les tecnologies pertinents per a un millor desenvolupament de la seua professió.
Eixides professionals
El Màster Universitari en Estratègia Mitjà social i Comunicació Corporativa (MUSMCC) contribueix a crear professionals de l’àmbit de la comunicació corporativa amb coneixements especialitzats i adaptats al context digital i tecnològic, tal com requereix el mercat laboral present i futur.
A continuació, s’enuncien alguns dels rols a cobrir per l’egressat del MUSMCC:
- Responsable de comunicació o responsable de màrqueting i comunicació
- Direcció de Comptes
- Gabinet de Premsa
- Social Media Strategist
- Social Media Marketing Manager
- Content and Social Media Analyst
- Community Manager
- Creador de continguts transmèdia
- Dissenyador de narratives visuals informatives
- Creador de continguts en línia
- Investigació en comunicació corporativa i publicitat
- Direcció comercial especialitzada en tecnologies audiovisuals
- Direcció d’empreses audiovisuals
- Emprenedor de nous mitjans i projectes multimèdia
Dirigit principalment a
El perfil dels estudiants als quals va dirigit el Màster és el de titulats en diverses àrees relacionades amb les ciències socials, així com algunes àrees tecnològiques.
- Administració i Direcció d’Empreses
- Gestió i Administració Pública
- Comunicació Audiovisual
- Periodisme
- Turisme
- Publicitat i Relacions Públiques
La Comissió Acadèmica del Màster podrà valorar altres graus procedents de ciències socials, així com d’àmbit tecnològic, que no requerisquen cursar complements de formació per a accedir al títol proposat.
Estructura del màster
Crèdits: 60 ECTS
Obligatòries: 36 ECTS | Optatives: 12 ECTS | Practiques externes: 0 ECTS | Treball final de màster (TFM): 12 ECTS
Mòdul 1. Empresa i comunicació: 9 ECTS obligatoris
Matèria: Comunicació corporativa i models de negoci
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Obligatori
Mòdul 2. Estratègia digital: 15 ECTS obligatoris
Matèria: Estratègia de comunicació i màrqueting digital
Crèdits mínims: 6 | Caràcter: Obligatori
Matèria: Storytelling i branding digital
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Obligatori
Mòdul 3. Anàlisi i visualització: 6 ECTS obligatoris
Matèria: Audiència digital i visualització de dades
Crèdits mínims: 6 | Caràcter: Obligatori
Mòdul 4. Tallers d’especialització: 12 ECTS optatius
Matèria: Tècniques i tecnologies per a l’estratègia digital
Crèdits mínims: 7.5 | Caràcter: Optatiu
Nota: En aquesta matèria es poden realitzar fins a un màxim de 7.5 ECTS en pràctiques externes de caràcter curricular. (El pla d’estudis contempla un màxim de 12 ECTS per a pràctiques externes de caràcter curricular).
Matèria: Business intelligence i analítica
Crèdits mínims: 4.5 | Caràcter: Optatiu
Nota: En aquesta matèria es poden realitzar fins a un màxim de 4.5 ECTS en pràctiques externes de caràcter curricular. (El pla d’estudis contempla un màxim de 12 ECTS per a pràctiques externes de caràcter curricular).
Mòdul 5. Projectes transversals: 6 ECTS obligatoris
Matèria: Projecte
Crèdits mínims: 6 | Caràcter: Obligatori
Mòdul 6. Treball Fi de Màster: 12 ECTS treball fi titulació
Matèria: Treball Fi de Màster
Crèdits mínims: 12 | Caràcter: Treball Fi Titulació
Pràctiques en empresa
En la Facultat d’ADE i en el Màster Universitari en Mitjà social i Comunicació Corporativa som conscients que les pràctiques en empreses són molt beneficioses per a la futura ocupabilitat dels nostres estudiants, per la qual cosa ens esforcem al màxim perquè tots tinguen l’oportunitat de dur-les a terme durant el transcurs dels seus estudis.
Durant els estudis pots realitzar pràctiques externes per a acostar la teua formació a la realitat de l’activitat professional. Aquestes pràctiques poden dur-se a terme tant en empreses del sector com en institucions relacionades amb l’àmbit de la comunicació corporativa i el màrqueting digital. Totes les pràctiques són remunerades amb una bossa mínima de 300 euros al mes, per 4 hores diàries de treball.
Les pràctiques poden ser tant en modalitat curricular com extracurricular i es poden fer des de l’inici dels estudis, sense necessitat d’haver superat un mínim de crèdits.
Curriculars
Estan contemplades en el Pla d’Estudis en el Mòdul Pràcticum. La matèria, que és optativa, té un màxim de 12 ECTS.
Extracurriculars
Són aquelles que els estudiants podran realitzar amb caràcter voluntari durant el seu període de formació i que, fins i tot tenint els mateixos fins que les pràctiques curriculars, no formen part del Pla d’Estudis.
Els estudiants que desitgen realitzar una pràctica en empresa han d’inscriure’s en la base de dades curricular del SIE (Servei Integrat d’Ocupació de la UPV) i participar en els processos de selecció que estiguen oberts. Així mateix, també és possible que un estudiant trobe una pràctica pels seus propis mitjans.
Investigació i accés a doctorat
Consulta més informació sobre “Investigació i accés al Doctorat”
Intercanvi acadèmic / convenis amb altres universitats
La dimensió internacional de l’empresa té una importància inqüestionable per al seu desenvolupament i expansió. Per això, la nostra Facultat té com una de les seues prioritats oferir als seus estudiants la possibilitat d’adquirir l’experiència internacional a través del intercanvi acadèmic i de les pràctiques en empresa.
La nostra Oficina Internacional s’encarrega de la gestió dels programes Erasmus+ (estades d’estudis a Europa) i Promoe (estades d’estudis fora d’Europa). Pots participar en aquests programes en el 3r i 4t curs del grau ADE i GAP, en el 4t curs del doble grau ADE-Teleco, i en el 3r i 4t curs del doble grau ADE-Inf, sempre que complisques amb els requisits establits. Si eres estudiant d’un dels nostres Màsters, també pots participar en l’intercanvi acadèmic.
Les estades d’estudis poden ser d’un semestre o d’un curs complet. Pots sol·licitar una estada en dues convocatòries anuals de cada programa (Erasmus+ i Promoe) durant el curs acadèmic previ al qual vols realitzar-la. Si estàs interessat a aconseguir un doble grau internacional, pots triar entre Finlàndia, França i República Txeca.
Podràs trobar el llistat complet dels destins dels nostres programes d’intercanvi acadèmic en aquesta pàgina web. Per a més detalls sobre els nostres programes, pots veure aquesta la presentació “Internacionalització i mobilitat en la FADE”. Per a dubtes i preguntes, envia un correu a intade@ade.upv.es
Treball Fi de Màster
Consulta tota la normativa respecte al Treball de Fi de Màster
Organització
Facultat d’Administració i Direcció d’Empreses
Participants
Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art
Departament d’Economia i Ciències Socials
Departament d’Estadística i Investigació Operativa Aplicades i Qualitat
Departament d’Organització d’Empreses