La Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Espanyoles (CRUE), en col·laboració amb la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la sectorial CRUE-I+D+i i la Fundació Ignacio Larramendi, ha llançat la quarta edició del concurs «#HiloTesis: La teua tesi doctoral en xarxes socials».
Amb aquest certamen, les persones investigadores en formació/doctorands, tant si han finalitzat i defensat la seua tesi doctoral en els últims 12 mesos, com si l'estan desenvolupant, tenen la possibilitat de donar a conèixer els seus treballs per a reforçar la rellevància social de la investigació. L'any passat es van presentar 384 tesi de 47 universitats associades a CRUE.
Per a participar, les persones interessades han d'elaborar una publicació en format de «fil» en les xarxes socials X (abans Twitter), Threads, Bluesky i Mastodon, o utilitzar el carrusel d'imatges d'Instagram, aprofitant les seues possibilitats com a canals de comunicació. El contingut ha d'adaptar-se a un llenguatge senzill, accessible i atractiu.
En aquesta quarta edició hi haurà sis premis dotats amb 500 euros cadascun, gràcies al finançament aportat per la Fundació Ignacio Larramendi.
El termini per a poder participar està obert fins a les 23.59 del 15 de juny (hora peninsular). No es tindran en compte publicacions o registres fora d'aquest període. El personal investigador en formació participant deurà, una vegada publicat el fil o el carrusel, inscriure's i facilitar l'enllaç a través del següent formulari: https://forms.office.com/e/hiewSpVEis
No es tindran en compte publicacions no registrades correctament a través del formulari, fora de termini o si l'enllaç facilitat no és correcte.
La primera publicació del fil o el carrusel haurà d'incloure obligatòriament l'etiqueta #HiloTesis i, si és possible, citar o etiquetar en una imatge a @CrueUniversidad, @RedDivulga, @filarramendi i @UPV.
Es pot publicar el #HiloTesis en múltiples xarxes socials, però la persona participant haurà d'indicar en el formulari amb quina d'elles desitja participar. Amb la finalitat d'aconseguir una major difusió i impacte, s'anima a publicar-ho en vàries.
A més, es pot publicar el fil o carrusel en qualsevol de les llengües cooficials de l'estat.
D'entre tots els fils presentats en la UPV, un jurat format per personal de l'Escola de Doctorat, de l'Àrea de Comunicació i de la seua Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+I) seleccionarà el fil que represente a aquesta universitat en la fase nacional del concurs.
Notícies destacades