Estimada comunitat universitària,
Esperem que tant vosaltres com els vostres familiars i amics us trobeu bé després de les severes inundacions causades per la DANA, que han afectat profundament la nostra comunitat. Som conscients de la duresa del que ha passat i sabem que, en alguns casos, haureu patit pèrdues materials i/o personals. Sapieu que teniu tot el suport i la solidaritat de la nostra comunitat universitària.
Com sabeu, la salut i el benestar de totes i tots són la nostra prioritat. Enfrontem moments difícils en els quals haurem d’intentar recuperar la normalitat i agraïm la vostra comprensió i flexibilitat davant aquesta situació tan complexa.
La Generalitat Valenciana ha informat a les universitats valencianes sobre les previsions de recuperació de la xarxa de transport públic al llarg de les pròximes setmanes. Per a contribuir a alleugerir la pressió sobre la xarxa d'infraestructures i serveis de transport en l'actual situació crítica, demanen restringir l'ús de vehicle privat i evitar el transport públic en els desplaçaments que es puguen fer a peu, bicicleta o patinet.
Per això, la Generalitat Valenciana ha traslladat a les universitats amb campus situats a la província de València, especialment a l'àrea metropolitana de la ciutat de València, la necessitat d’adoptar una modalitat de docència en línia fins al 5 de desembre inclòs. Davant d'aquesta petició de la Generalitat Valenciana, volem informar-vos dels passos que estem donant per a assegurar la continuïtat acadèmica del nostre estudiantat i adaptar-nos i seguir, en tot moment, les recomanacions que ens fan arribar les autoritats.
Tenim previst reprendre l'activitat docent als tres campus a partir del pròxim dilluns 11 de novembre.
Als campus de Vera i Gandia, la modalitat docent serà exclusivament en línia, per a evitar l'ús del vehicle privat i, en la mesura de les possibilitats de cada persona, també evitar l'ús del transport públic per a tots aquells desplaçaments que siga possible fer a peu, en bicicleta o patinet per a l'accés a ambdós campus. La formació en línia es mantindrà fins al 5 de desembre inclòs el campus de Vera, mentre que al campus de Gandia es revisarà la situació setmanalment.
Al campus d'Alcoi, la docència es podrà impartir a l'aula, sempre amb difusió en línia per a atendre la situació de l’estudiant afectat, o totalment en línia si el professorat no pot desplaçar-se.
La Universitat continuarà oferint espais d'estudi a les biblioteques i el servei d'esports, per a evitar desplaçaments en vehicle particular.
Som conscients que un nombre elevat de professorat i d'estudiants encara s'enfronten amb dificultats, no sols de mobilitat, sinó també de connectivitat i emocionals. Per això, us demanem que es puga habilitar la gravació per TEAMS de les classes perquè l'estudiantat afectat puga seguir-les de manera no síncrona. Davant d'aquesta situació tan excepcional, és important que l’estudiantat dispose de les gravacions i del material necessari perquè puga reprendre la seua formació tan prompte com tinga la capacitat de fer-ho (1).
El professorat afectat disposarà de total flexibilitat per a impartir la docència i serà responsabilitat del Vicerectorat de Professorat i Ordenació Acadèmica, en coordinació amb els departaments, suplir les labors docents amb altre personal disponible, sempre que siga possible, o recursos addicionals que puguen ser necessaris, i es cancel·laran les classes del professorat afectat si no hi haguera possibilitat de substitució que garantisca la qualitat de la formació impartida.
Quant a les proves d'avaluació que requerisquen presencialitat, es podran reprendre a partir del 9 de desembre.
Cal tenir present que com més es puguen retardar serà més fàcil accedir als campus, ja que es mantindrà el nivell de presencialitat de cada prova previst en les guies docents de cada assignatura.
Les persones responsables de cada ERT ja estan treballant en la reorganització dels calendaris d’avaluacions i exàmens, que s’ajustaran a cada grup i classe, sempre considerant les necessitats de l’estudiantat afectat. Prompte us comunicaran els detalls específics d’aquestes modificacions.
En el cas d’estudiants que no puguen assistir als actes d’avaluació previstos per veure’s afectats pels efectes de la DANA, tindran dret a un ajornament dels actes d’avaluació (2).
L’estudiantat afectat haurà de presentar una sol·licitud per escrit dirigida al director/a o degà/ana de l’estructura responsable del títol (ERT), en els termes que indique cada ERT. Aquesta sol·licitud es presentarà amb caràcter previ a la realització de l’acte d’avaluació, llevat de circumstàncies sobrevingudes. En aquesta sol·licitud hauran d’explicitar-se els motius que concorren i acreditar-los documentalment. La direcció de l’ERT valorarà les circumstàncies al·legades per les persones interessades i resoldrà sobre si pertoca o no autoritzar l’ajornament.
En cas que la resolució siga favorable, es traslladarà aquesta decisió a l’estudiant i al professor o professora responsable de l’assignatura. Amb caràcter general, l’estudiant al qual s’ha autoritzat un ajornament concorrerà a l’acte de recuperació corresponent a l’acte d’avaluació ajornat, llevat de pacte en contra. En cas que no superen aquesta prova, es pactarà una nova data per a la recuperació d’aquesta, que haurà de ser consensuada entre el professorat i l’estudiantat afectats.
Les autoritats demanen evitar l'ús del vehicle privat i, en la mesura de les possibilitats de cadascú, també evitar l’ús del transport públic per a tots aquells desplaçaments que siga possible fer a peu, en bicicleta o patinet. Així doncs, l’activitat laboral haurà de garantir la provisió del servei i minimitzar el trànsit generat. Les persones responsables dels CDIS rebran instruccions relatives a la situació i poder flexibilitzar les condicions de teletreball.
Les condicions de flexibilitat ja anunciades per al personal afectat continuen vigents. L’activitat laboral al campus d’Alcoi serà de normalitat, llevat per a les persones afectades per la catàstrofe.
El personal investigador podrà incorporar-se als espais d’investigació i laboratoris sempre que siga necessari, i optar pel transport a peu, patinet o bicicleta, sempre que siga possible, a banda d’utilitzar el transport públic en cas de necessitat i evitar en la mesura possible l’ús del vehicle particular. En aquells casos que siga possible, es flexibilitzaran les condicions del teletreball, sempre seguint indicacions de la persona responsable de l’activitat. Les mesures de flexibilitat per al personal afectat són les mateixes que les comunicades anteriorment.
Finalment, volem recordar-vos que la universitat ofereix un servei de suport psicològic gratuït per a tots els membres de la comunitat universitària. Vos animem a fer-ne ús o a recomanar-lo a qui puga necessitar ajuda per a superar les seqüeles emocionals d’aquesta difícil situació:
https://bit.ly/asistenciapsicologicadana
Agraïm enormement la teua flexibilitat i empatia en aquests moments. Confiem que, junts, aconseguirem facilitar aquest retorn per a tota la comunitat universitària i que, en la mesura que es restablisca el transport públic i la normal circulació de vehicles, puguem reprendre prompte la docència únicament presencial.
(1) En el cas que siga necessària l’assistència tècnica per a enregistrar les classes o per a qualsevol aspecte relacionat amb la docència híbrida, pots contactar amb el Centre d’Atenció a l’Usuari (ASIC) a través del Portal UPV[contacT] GREGAL.
(2) En virtut de la Normativa de Règim Acadèmic i Avaluació de l’Alumnat de Grau i Màster i en consonància amb la Circular del dia 15/12/2022 del Vicerectorat d’Estudiants i Emprenedoria.
Notícies destacades