90 crèdits
--
0 places
(/)
La història està marcada per successos tecnològics i invencions tècniques que han canviat el rumb i esdevenir de la societat actual i per tant la necessitat de configurar professionals capaços de traure el major partit i rendiments a cada troballa i desenrotllament. Per això, l'aparició d'esta mena de tecnologies configura i obri camí a la necessitat formativa d'aquells tècnics i professionals que busquen aplicar en els seus fluxos de treball este paradigma tecnològic.
La tecnologia dels Sistemes d'Aeronaus no Tripulades ( UAS) és d'origen militar i porta desenrotllant-se un segle. Estos sistemes es troben presents en una gran varietat de versions, ja que són operats per a funcions molt variades. A principis d'este mil·lenni es va fer una transferència d'esta tecnologia al sector civil i des de llavors la seua evolució ha sigut exponencial, amb expectatives de futur són encara majors. L'avanç en el disseny, construcció i propulsió de les aeronaus, els seus sistemes i els sensors embarcats, fan que els drons siguen aplicable en pràcticament tots els sectors del teixit industrial i de la societat (gestió del territori, agricultura, inspeccions industrials i energètiques, periodisme gràfic, logística, seguretat i emergències... ).
El títol busca formar a l'estudiant en les capacitats i competències multidisciplinàries necessàries per a abordar accions i tasques d'enginyeria especialitza relacionada amb el desenrotllament d'aeronaus no tripulades, sistemes i sensors, així com de l'ús i aplicacions i gestió de l'espai aeri dels Sistemes d'Aeronaus no Tripulades ( UAS - Unmanned Aircraft Systems)
L'objectiu del Màster és donar a l'alumnat una formació altament especialitzada en l'àmbit dels drons en totes les components i aplicacions presents i futures. D'esta manera, es formarà a l'estudiant en les següents especialitats:
El Màster habilita al cos professional a les següents activitats, per la qual cosa les eixides professionals estan relacionades amb estes activitats.
Dins de l'activitat professional regulada d'enginyeria Aeroespacial, s'habilita l'accés a les següents competències aplicades als UAS.
Dins de l'activitat professional regulada d'enginyeria Geomàtica, s'habilita l'accés a les següents competències aplicades als UAS:
Dins de l'activitat professional regulada d'enginyeria Agronòmica, s'habilita l'accés a les següents competències aplicades als UAS:
Així mateix, existiran múltiples eixides professionals relacionades amb l'àmbit dels drons de recent creació i que estan demandat de manera insistent perfils com el desenrotllat en este Màster.
Enginyers Aeroespacials, Mecànics, Electrònics, Elèctrics, Enginyers en Geomàtica, Agrònoms, Civils, de Telecomunicacions, Arquitectes o afins.
TRES MÒDULS DE 30 CR. CADASCUN:
Mòdul 1: Disseny, Construcció, Operacions de vol i Aeronavegabilitat (30 cr.):
Mòdul 1a ( 15cr): Disseny, Missió i Aeronavegabilitat
Mòdul 1b ( 15cr): Operacions de Vol
Mòdul 2: Sistemes i Aplicacions (30 cr.):
Mòdul 2a ( 18cr): Coneixements 'troncals' en aplicacions de UAS.
Mòdul 2b (6 cr): U - space: Sistemes, Servicis i Aplicacions
Mòdul 2c (6 cr): Mobilitat Aèria: Sistemes, Servicis i Aplicacions
Mòdul 3: Optativitat i Treball Final de Màster (30 cr.):
El grau de referència és el Grau en Enginyeria Aeroespacial i afins (Grau en Enginyeria de disseny industrial i desenrotllament de productes, Grau en Enginyeria mecànica, Grau en Enginyeria elèctrica i Grau en Enginyeria electrònica, industrial i automàtica) i després tots aquells graus d'enginyeria que l'alumne haja adquirit resultats i competències en el nivell zero en disseny assistit per ordinador, en gestió de la informació geoespacial, en sensorización, en telecomunicació, la qual cosa permetrà l'accés a les enginyeries en Geomàtica, Agrònoms, Civils, de Telecomunicacions i Arquitectes o afins, sempre que realitzen els següents complements formatius del grau d'Enginyeria Aeroespacial:
Així mateix, seran admesos, sense complements formatius, els graduats en títols equivalents als indicats en el paràgraf anterior provinents de qualsevol universitat espanyola.
Els titulats en enginyeria tècnica de l'anterior regulació hauran d'obtindre, per la via de l'itinerari establit per a l'adaptació, el grau que corresponga.
Així mateix, existix reconeixement de crèdits del Titulo Propi: Màster en Sistemes d'Aeronaus no Tripulades de la UPV. El reconeixement màxim de crèdits reconeguts serà de 13,5 ECTS.
Presencial
Es té el suport de les Autoritats Reguladores del sector a nivell nacional, com ara la Direcció General d'Aviació Civil ( DGAC), l'Agència Estatal de Seguretat Aèria ( AESA) i el proveïdor de servicis a nivell nacional i l'encarregat de la gestió de l'espai aeri i la seua coordinació, ENAIRE. També es comptarà amb el suport d'AEMET, interessada en la captació de millora de models predictius gràcies a la possible gestió de l'ús de UAS.
Així mateix, s'han té el suport dels Col·legis professionals relacionats, com ara l'Il·lustre Col·legi Oficial d'Enginyers Aeronàutics d'Espanya ( COIAE), l'Il·lustre Col·legi Oficial d'Enginyeria Geomàtica i Topografia d'Espanya ( COIGT), l'Il·lustre Col·legi Oficial d'Enginyers Agrònoms del Centre i Canàries ( COIACC) i l'Il·lustre Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics Agrícoles del Centre ( COITAC).
Quant a empreses, es compta amb empreses internacionals del sector com ara Airbus, GMV, INDRA, SPIRENT, Altran i Avinci, així com amb empreses de sistemes i aviònica ( Abionica, Aertec, Embetion), fabricadores ( EHANG, UAV works, Quaternium), operadors de servicis (General Drons, Aerocámaras, Aeromedia, ASD drons, AsDron... ) o empreses de generació d'infraestructures ( Globalvia, Ferrovial, Urjato i Helitécnica).
Les col·laboracions externes de totes elles es realitzaran perquè els alumnes realitzen pràctiques en empresa, així com que participen en la formació en seminaris especialitzats i jornades específiques de la integració del sector en el teixit industrial que es realitzaran periòdicament a mesura que es vaja avançant en el desenrotllament del Màster.