"Eres la millor i la més bonica." "Gràcies per confiar en mi, quan ni jo confiava en mi mateixa. Eres una gran persona. M'has ajudat a seguir i no rendir-me." "El millor professor que he tingut. Sempre atent i disposat a ajudar." "Ens va ensenyar a treballar en equip i a pensar per nosaltres mateixos." "Excel·lent professor, millor persona."
"El saber és poder i jo he pogut arribar fins ací gràcies al teu superpoder." "Moltes gràcies per tractar-nos amb tant d'amor durant les classes." "Gràcies per acostumar-nos a les coses difícils en batxiller. Ara la universitat és molt més fàcil." "T'admirem."
Aquests són alguns dels emotius missatges que l'alumnat de primer curs de la UPV ha dedicat al professorat de Secundària que els ha deixat una empremta inesborrable. Cadascuna d'aquestes frases està recollida en el diploma que s'ha lliurat a 25 magistrals de 2024. I és que la Universitat Politècnica de València va tornar a celebrar l'acte Magistrals, una iniciativa exclusiva presidida pel rector José E. Capilla, que pretén reconèixer la labor de tota una professió: la de docent d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
En aquesta setena edició, la UPV ha seleccionat a 11 dones i 14 homes a partir d'una enquesta realitzada entre l'alumnat de primer curs. És el mateix alumnat qui recomana a un professor o professora amb nom i cognoms, algú que els ha marcat per les seues excepcionals capacitats, a qui recorden per la seua dedicació, el domini de la seua assignatura, la seua paciència, la seua implicació i la seua habilitat per a motivar a la classe.
Com en les edicions anteriors, hi ha magistrals que arriben de qualsevol racó de la Comunitat Valenciana: Vinaròs, Sogorb, Benidorm, Elda, Villena, Alcoi, Vilamarxant, Cullera, La Pobla de Vallbona... Docents que imparteixen majoritàriament assignatures tècniques –Matemàtiques, Física, Química, Tecnologia, Dibuix Tècnic, Informàtica...– però també Valencià, Castellà o Geografia i Història.
En nom del professorat homenatjat del 2024, ha pres la paraula Sergi Castillo, mestre de Valencià, Llengua i Literatura, en l'IES Bernat de Sarrià, de Benidorm. Castillo fa diversos dies que es pregunta per què l'alumnat l'ha triat: "Estic convençut que no és per com els vaig explicar les regles dels pronoms febles", ha reflexionat amb humor el magistral. I, en to més seriós, ha afegit: "no soc partidari d'idealitzar la figura del professor. No som perfectes. Tenim dies dolents, classes dures. A vegades és molt complicat. Però ens involucrem amb l'alumnat. Si no progressen, ho sentim com un fracàs, i si milloren, ho celebrem com una victòria."
El docent de Benidorm va arribar a la professió fa només cinc anys, cercant l'estabilitat. "Cada dia gaudisc més. Entrar a l'aula em posa les piles i em fa créixer com a persona. Tinc molta sort. Us assegure que només escoltar "bon dia" d'alumnes que a principis de curs no parlaven valencià, a mi m'ompli l'ànima".
En la rèplica ha estat Carla Carralero, alumna del Grau en Disseny Arquitectònic d'Interiors.
Carralero ha valorat el treball "invisible" del professorat a l'aula. "Ser professor és molt més que aconseguir que els estudiants aprenguen sobre una matèria. Vosaltres ens heu escoltat. Ens heu tranquil·litzat abans d'un examen. Ens heu inspirat, secundat i guiat. Ens heu donat aqueixa força i ganes de continuar estudiant i heu sigut clau en decisions importants. Tant de bo en un futur, arribem a ser un exemple per a uns altres, com vosaltres ho heu sigut aquests anys".
Notícies destacades