- -
UPV
 

Una experiència immersiva

Passejar pel campus, estudiar a la biblioteca o presentar-se a les PAU... Els ASMR de la UPV permeten viure aquestes experiències a través del so

[ 28/05/2024 ]

Si has estudiat alguna vegada a la Biblioteca Central de la UPV, deus saber que l’ambient que s’hi crea és més que propici per a concentrar-se i rendir al màxim durant les hores d’estudi. Aquest ambient és el que es coneix com ASMR: uns àudios que permeten una experiència immersiva sense eixir de casa, i t’ajuden a submergir-te en un ambient determinat.

El terme ASMR (de l’anglès autonomous sensory meridian response, ‘resposta sensorial meridiana autònoma’ o RSMA en valencià) és un acrònim que fa referència a la sensació de formigueig a la pell –una lleu esgarrifança que comença al cuir cabellut i arriba fins a la columna– associada al fet de sentir determinats sons.

A la biblioteca, fent un examen o passejant pel campus

Per a ajudar-te en les teues hores d’estudi i de preparació d’exàmens finals o de les PAU, hem elaborat una sèrie de vídeos ASMR perquè experimentes l’ambient universitari de la UPV. Pots saber com és estudiar a la biblioteca sense eixir de casa gràcies al paisatge sonor de la sala d?estudi 'La Terra'.

Si estàs preparant les PAU i vols saber què se sent una vegada que entres a l’aula, tens a la teua disposició un ASMR gravat a les PAU de l?any passat, en el qual pots sentir els sons de l’examen: respiracions, moviments de cadires, el bolígraf sobre el paper… 1 hora i 48 minuts d’àudio real. I si vols variar, pots escoltar l'ASMR gravat a les PAU de 2022 per a estudiar els exàmens de 2023.

I si el que prefereixes és passejar pel campus de Vera sense eixir de casa, et proposem un passeig de 50 minuts per les instal·lacions de la UPV, experimentant la sensació d’examinar-les.

Tens tots els vídeos en el nostre canal de Youtube.

Estudiant amb Lucía

A més d’aquestes propostes d’ASMR, l’Àrea de Comunicació de la UPV ha estrenat aquest mes de maig els directes en Twitch 'Estudia amb Lucía'. Lucía Quesada estudia el 3r curs del Grau en Tecnologia Digital i Multimèdia, que s’imparteix a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació. Fa dos anys, acabada d’aterrar a la Universitat Politècnica de València, va començar a fer directes en el seu canal de Twitch. Hi retransmetia en viu les seues sessions d’estudi, per a animar altres persones a seguir el seu exemple. Aplicant el mètode Pomodoro, Lucía estableix tandes d’estudi de 50 minuts, seguides de descansos de 5 o 10 minuts.

Ara, Lucía fa el salt al canal Twitch de la UPV i convida tota la comunitat estudiantil a sumar-se al seu pla. Durant tot el mes de maig, Quesada farà directes diàriament, de dilluns a divendres, de 9 a 12 h. Si estàs estudiant per als exàmens finals o preparant les proves d’accés a la universitat, connecta’t al canal i concentra els teus esforços juntament amb Lucía.

Notícies destacades


Remant contra el càncer Remant contra el càncer
UPV Dragon Boat Marina València BCS, l'equip compost per dones supervivents a la malaltia, arranca aquest cap de setmana la temporada 2025
La teua opinió és important La teua opinió és important
Valora la teua satisfacció amb els serveis prestats per la UPV emplenant l'enquesta del programa Pegasus abans del 23 de març
Trien la UPV Trien la UPV
L'Ajuntament rep una representació dels 1.793 estudiants d'intercanvi acollits aquest curs per la politècnica valenciana
"Sons Interromputs" "Sons Interromputs"
L'Institut INGENIO (CSIC-UPV) participa en un projecte pioner a Espanya per a millorar la qualitat del son de les persones sense llar
Reconstrucció Reconstrucció
Coneix on s'han destinat els 58.383€ recaptats amb la campanya "La UPV amb les víctimes de la dana"
Menys carrils, menys emissions Menys carrils, menys emissions
L'ampliació de carrils al carrer de Colom torna a disparar les emissions contaminants



EMAS upv